Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspedeerija kulutas uue vara ostuks vähe
2008. aastal kroonis kogu transpordisektoris AS Merktrans, kes kulutas üle 100 miljoni krooni oma turuosa kasvatamiseks. Firma investeeris toona 75,6 miljonit krooni põhivara soetamisse ja 39 miljonit tütarfirmade ostmisse.
Eelmisel aastal jäi ettevõte tunduvalt tagasihoidlikumale tasemele ja investeeris kõigest 7 miljonit krooni. Samas oldi sellega ekspedeerimissektoris endiselt suurimate investeerijate hulgas.
Merktransist enam investeeris ja oli ilmselt sellega ka kogu transpordisektori eelmise aasta suurim investeerija OÜ Itella Logistics. Ettevõttel oli juba 2008. aastal 200 miljoni krooni eest valminud Jüri vallas uus laokompleks. Eelmisel aastal investeeriti selle lõpetamisse ja tehnikaga varustamisse veel 40 miljonit krooni. Ettevõtte lao maht kasvas uues komplekssi võrreldes vana laoga kolm korda. Võib arvata, et Itellal oli oma uue lao täitmisega suuri raskusi. Majanduslangus vähendas klientide ärimahtusid ja Itella laoteenust ei vajatud enam endises mahus. Ettevõtte käive laonduse valdkonnas langes möödunud aastal 30%.
Kuid Soome kontserni kuuluv Itella Logistics on võtnud tõsise eesmärgi Eesti turul laieneda ja vaatamata eelmise aasta tagasilöökidele on jätkatud siin hoogsalt investeerimist.
Ettevõte on tänavu teatanud, et avas lähipiirkonnas ainulaadse rippriiete aurutunneli, mis on mõeldud rõivamüüjatele tarnitud kauba müügieelseks korrastamiseks.
Samuti on Itella Logistics tänavu omandanud eelmise aasta aasta logistikateoks tunnistatud SmartPosti pakiautomaatide võrgustiku ja asunud ise pakkuma kiirelt populaarsust koguvat pakiautomaatide pakisaatmisteenust.
Suuruselt järgmine investeerija oli möödunud aastal OÜ Alpi Eesti. Ettevõte ei kuulu küll Eesti veerandsaja suurima ekspedeerija hulka, kuid julges 2009. aastal ette võtta uue büroo- ja laohoone ehituse. Terminal rajati pindalaga 3400 m2 ja kontoriruumid 500 m2. Kokku kulus 22 miljonit krooni. Tänavu lisatakse ettevõtte juhatuse liikme Tiit Roosvee kinnitusel veel 2 miljonit krooni sisustuse ja tehnika ostmiseks uude hoonesse.
Tänavu on suurematest investeeringutest veel teada andnud Valgas asuv AS Estreftransservice. Ettevõte investeeringute maht on 11,9 miljonit krooni. Selle eest on soetatud 20 uut teraviljavagunit, remonditud raudteeharusid ja ostetud arvuteid.