Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SmartPOST rihib soodsaima hinnaga turuliidriks

    Saadetiste mahu kasvust ja plaanidest, kuidas ettevõtte kavatseb kasvada koostöös uue kullerfirmaga GLS postipakkide turu liidriks, rääkis logistikauudised.ee lugejatele hiljuti firmat juhtima asunud Risto Eelmaa.
    Milline on olnud SmartPOSTi saadetiste maht 2010. aastal?
    Maht on rohkem kui kahekordistunud. Eelmisel nädalal toimetasime näiteks klientidele kätte umbes 2500 pakki päevas.
    Kas vastab tõele, et Eesti Post on turule tulemas samasuguse teenusega? Kas tõesti on turul ruumi kahe automaadivõrgu jaoks või miks raisatakse maksumaksja raha selle peale? Minule kui maksumaksjale tundub see igatahes hullumeelse plaani ja raharaiskamisena. Miks te ei tee nendega koostööd?
    Jah, nad on loomas oma võrku, aga oma investeerimisotsuseid peab Eesti Post ikka ise kommenteerima.
    Oleme Eesti Postile koostööd pakkunud, et võimaldada ka neil kasutada SmartPOSTi pakiautomaadivõrku, kuid paraku on neil oma investeerimisotsused tehtud ja sellest ei loobuta.
    Kas SmartPOSTi hinnad jäävad samaks? Kas selliste hindadega on ettevõte ikka jätkusuutlik?
    Hinnad jäävad samaks. SmartPOSTi eesmärk on olla jätkuvalt soodsaim postipakiteenuse osutaja Eestis. Teenus on selliste hindadega täiesti jätkusuutlik. Kasumisse jõudmiseks on meil vaja mahte tõsta suurendada 30% ning sellega saame uuel aastal kindlasti hakkama.
    Kas SmartPOSTi pakiautomaadid on jõulude ajal ka pungil pakke täis nagu tavapäraselt, kui kõikidel on nii-öelda pühadeaegsed mahud?
    Jõulud on loomulikult tipphooaeg, milleks oleme väga korralikult ennast ette valmistanud. Oleme eelmise aasta jõuluhooajast õppust võtnud ning läksime sellele hooajale vastu, laiendades SmartPOSTi automaadivõrku - meil on nüüd üle Eesti 46 automaati. Samuti laiendasime aktiivsemas kasutuses olevate automaatide kappide arvu 3600 kapilt eelmisel aastal 6300 kapini sel aastal.
    Äripäeva artikkel on pealkirjastatud nii, et loob eelduse nagu poleks ettevõte kasumis. Arvestades väljast näha olevaid märke - SmartPOSTi populaarsust ja aasta keskel toimunud müüki - , ma küsiks - kas tõesti pole?
    Äriplaan on üles ehitatud nii, et ettevõte jõuab kasumisse pärast teatud kriitilise massi saavutamist. Ärgem unustagem, et SmartPOSTi teenus lansseeriti Eesti turul 2009. aasta alguses, kui avanes Eesti postiturg. Võiks öelda, et see on algusest lõpuni üks suur edulugu, et nii lühikese aja jooksul oleme saavutanud 21% turuosa.
    Ma arvan, et see ei ole sugugi halb tulemus, kui alles kolmandal tegevusaastal jõuab SmartPOST kasumisse.
    Kui hästi on Eesti turule juurdunud GLS kuller? Kas sellest firmast teataksegi üldse Eesti turul midagi?
    Kasutame logistikas mitmeid koostööpartnereid. GLS on meie koostööpartner, kellega liiguvad SmartPOSTi pakid Euroopasse.
    Millised on võimalikud piirangud/riskid/kitsendused teie äri arengule nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel turul?
    Rahvusvahelisel tasandil on riskid ja piirangud seotud suurte postiettevõtete omavaheliste lepetega, millega suunatakse kaubavood kindla koostööpartneri kätte.
    Meie äri piirab mõnes mõttes praegu kapi suurus. Suurim pakk, mis meie automaati mahub, on 60x60x60cm.
    Koostööst võib meiega alati rääkida, seda ka rahvusvahelistumise suunal. Järgmise aasta kevadel näiteks lansseeritakse SmartPOSTi teenus Helsingi piirkonnas. Seega ka meie koostööpartneritest e-poed või kataloogimüüjad saavad ka enda rahvusvahelistumise siduda SmartPOSTi teenuse laienemisega välismaale.
    Kui palju e-poode on praegu SmartPOSTi kliendid, kes pakuvad klientidele postitust otse pakiautomaati?
    Enamik tegutsevatest e-poodidest pakub ka SmartPOSTi tarnevõimalust. Praegu on selliseid poode kokku 649.
    Millise turu liidriks SmartPOST pürgib ja mis ajaks?
    Eraisikutele suunatud postipakiturg on SmartPOSTi üks peamisi ambitsioone. Ma ei tahaks veel spekuleerida, kas ja millal täpselt turuliidriks saame. Samas tahan rõhutada, et meie teenust kasutavad ka paljud ettevõtted, kes on leidnud SmartPOSTi näol mugava viisi liigutada kaupu oma kontorite ja klientide vahel.
    Kui palju postipakke teile tagasi saadetakse?
    See sõltub hästi palju vastavast e-poest või kataloogi müüjast. Traditsiooniliselt on kõige suurem tagastusprotsent riidekaupadel, kus see võib küündida 40 protsendini.
    Samas on kataloogikaupu SmartPOST automaati väga mugav tagastada. Uksekood, millega klient pakiautomaadis kauba kätte sai, on 14 päeva aktiivne. Seega, kui tellitud kaup kliendile ei sobinud, saab ta sama uksekoodiga väga lihtsalt kauba müüjale tagastada.
    Aitäh, et vastasite Logistikauudiste lugejate küsimustele. Mida soovite kolleegidele, partneritele järgmiseks aastaks?
    Soovin kõigile edu ja tuult tiibadesse uuel aastal! Halvemad ajad on möödas ning siit saavad asjad ainult ülesmäge liikuda.
    Loodan, et rasked ajad on meid kõiki positiivsemaks muutnud ja rohkem avanud ka koostööle. Logistika valdkond juba iseenesest eeldab väga ladusat ja sujuvat koostööd.
    Janek Kivimurd, DPD Eesti müügi- ja turundusjuht
    Kui vaadata SmartPOSTi ja GLSi koostööd, siis mis on selles unikaalset? GLS on Balti turul olnud esindatud juba aastaid ja seni võrdlemisi edutult, ei ole võidetud piisavalt klientide usaldust.
    SmartPOST on teatud kaubagruppide, näiteks tekstiilitooted, salvestised, trükised, jaoks hea ja väga odav lahendus pakke kohale toimetada. Nende võimalikuks turuosaks eraisikutele toimetamisel võib kujuneda kuni 35-40 protsenti, sest suurem osa kaubamahust jääb just nendesse tootegruppidesse.
    Uksest-ukseni kullerteenuse tarvis sisuliselt nullist depoode- ja jaotusvõrgustiku väljaarendamine on väljakutse. Meie keskendume jätkuvalt oma põhitegevusele Eesti-sisesele ja rahvusvahelisele pakiveole.
    Paljud kliendid on kinnitanud, et meie pakiveo lahendused on osa nende väärtusahelast ning vastavad suuresti nende teenindustaseme, kulu- ja keskkonnasäästlikkuse ootusele.
    Jätkame uuel aastal kindlasti DPD teenuste, depoo- ja transpordivõrgustiku, infotehnoloogiate ning töötajate teadmiste arendamist.
    Ansi Arumeel, Eesti Posti logistikadivisjoni juht
    Me ei pelga SmartPOSTi ambitsiooni saada turuliidriks, Eesti Post on praegu pakiteenuste turuliider ja plaanib nii ka jätkata. Pakiautomaatide võrgustik on kavas püstitada 2011. esimesel poolaastal. Baltimaadesse laienemist alustame samuti 2011. aasta.
    Omame praegu ja ka tulevikus kõige laiemat pakkide saatmise ja kättetoimetamise võrgustikku.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Pessimism USA intressimäärade langetamise osas mõjus turgudele pärssivalt
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.