• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 20.12.10, 23:00

SmartPOST rihib soodsaima hinnaga turuliidriks

Saadetiste mahu kasvust ja plaanidest, kuidas ettevõtte kavatseb kasvada koostöös uue kullerfirmaga GLS postipakkide turu liidriks, rääkis logistikauudised.ee lugejatele hiljuti firmat juhtima asunud Risto Eelmaa.
Milline on olnud SmartPOSTi saadetiste maht 2010. aastal?
Maht on rohkem kui kahekordistunud. Eelmisel nädalal toimetasime näiteks klientidele kätte umbes 2500 pakki päevas.
Kas vastab tõele, et Eesti Post on turule tulemas samasuguse teenusega? Kas tõesti on turul ruumi kahe automaadivõrgu jaoks või miks raisatakse maksumaksja raha selle peale? Minule kui maksumaksjale tundub see igatahes hullumeelse plaani ja raharaiskamisena. Miks te ei tee nendega koostööd?
Jah, nad on loomas oma võrku, aga oma investeerimisotsuseid peab Eesti Post ikka ise kommenteerima.
Oleme Eesti Postile koostööd pakkunud, et võimaldada ka neil kasutada SmartPOSTi pakiautomaadivõrku, kuid paraku on neil oma investeerimisotsused tehtud ja sellest ei loobuta.
Kas SmartPOSTi hinnad jäävad samaks? Kas selliste hindadega on ettevõte ikka jätkusuutlik?
Hinnad jäävad samaks. SmartPOSTi eesmärk on olla jätkuvalt soodsaim postipakiteenuse osutaja Eestis. Teenus on selliste hindadega täiesti jätkusuutlik. Kasumisse jõudmiseks on meil vaja mahte tõsta suurendada 30% ning sellega saame uuel aastal kindlasti hakkama.
Kas SmartPOSTi pakiautomaadid on jõulude ajal ka pungil pakke täis nagu tavapäraselt, kui kõikidel on nii-öelda pühadeaegsed mahud?
Jõulud on loomulikult tipphooaeg, milleks oleme väga korralikult ennast ette valmistanud. Oleme eelmise aasta jõuluhooajast õppust võtnud ning läksime sellele hooajale vastu, laiendades SmartPOSTi automaadivõrku - meil on nüüd üle Eesti 46 automaati. Samuti laiendasime aktiivsemas kasutuses olevate automaatide kappide arvu 3600 kapilt eelmisel aastal 6300 kapini sel aastal.
Äripäeva artikkel on pealkirjastatud nii, et loob eelduse nagu poleks ettevõte kasumis. Arvestades väljast näha olevaid märke - SmartPOSTi populaarsust ja aasta keskel toimunud müüki - , ma küsiks - kas tõesti pole?
Äriplaan on üles ehitatud nii, et ettevõte jõuab kasumisse pärast teatud kriitilise massi saavutamist. Ärgem unustagem, et SmartPOSTi teenus lansseeriti Eesti turul 2009. aasta alguses, kui avanes Eesti postiturg. Võiks öelda, et see on algusest lõpuni üks suur edulugu, et nii lühikese aja jooksul oleme saavutanud 21% turuosa.
Ma arvan, et see ei ole sugugi halb tulemus, kui alles kolmandal tegevusaastal jõuab SmartPOST kasumisse.
Kui hästi on Eesti turule juurdunud GLS kuller? Kas sellest firmast teataksegi üldse Eesti turul midagi?
Kasutame logistikas mitmeid koostööpartnereid. GLS on meie koostööpartner, kellega liiguvad SmartPOSTi pakid Euroopasse.
Millised on võimalikud piirangud/riskid/kitsendused teie äri arengule nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel turul?
Rahvusvahelisel tasandil on riskid ja piirangud seotud suurte postiettevõtete omavaheliste lepetega, millega suunatakse kaubavood kindla koostööpartneri kätte.
Meie äri piirab mõnes mõttes praegu kapi suurus. Suurim pakk, mis meie automaati mahub, on 60x60x60cm.
Koostööst võib meiega alati rääkida, seda ka rahvusvahelistumise suunal. Järgmise aasta kevadel näiteks lansseeritakse SmartPOSTi teenus Helsingi piirkonnas. Seega ka meie koostööpartneritest e-poed või kataloogimüüjad saavad ka enda rahvusvahelistumise siduda SmartPOSTi teenuse laienemisega välismaale.
Kui palju e-poode on praegu SmartPOSTi kliendid, kes pakuvad klientidele postitust otse pakiautomaati?
Enamik tegutsevatest e-poodidest pakub ka SmartPOSTi tarnevõimalust. Praegu on selliseid poode kokku 649.
Millise turu liidriks SmartPOST pürgib ja mis ajaks?
Eraisikutele suunatud postipakiturg on SmartPOSTi üks peamisi ambitsioone. Ma ei tahaks veel spekuleerida, kas ja millal täpselt turuliidriks saame. Samas tahan rõhutada, et meie teenust kasutavad ka paljud ettevõtted, kes on leidnud SmartPOSTi näol mugava viisi liigutada kaupu oma kontorite ja klientide vahel.
Kui palju postipakke teile tagasi saadetakse?
See sõltub hästi palju vastavast e-poest või kataloogi müüjast. Traditsiooniliselt on kõige suurem tagastusprotsent riidekaupadel, kus see võib küündida 40 protsendini.
Samas on kataloogikaupu SmartPOST automaati väga mugav tagastada. Uksekood, millega klient pakiautomaadis kauba kätte sai, on 14 päeva aktiivne. Seega, kui tellitud kaup kliendile ei sobinud, saab ta sama uksekoodiga väga lihtsalt kauba müüjale tagastada.
Aitäh, et vastasite Logistikauudiste lugejate küsimustele. Mida soovite kolleegidele, partneritele järgmiseks aastaks?
Soovin kõigile edu ja tuult tiibadesse uuel aastal! Halvemad ajad on möödas ning siit saavad asjad ainult ülesmäge liikuda.
Loodan, et rasked ajad on meid kõiki positiivsemaks muutnud ja rohkem avanud ka koostööle. Logistika valdkond juba iseenesest eeldab väga ladusat ja sujuvat koostööd.
Janek Kivimurd, DPD Eesti müügi- ja turundusjuht
Kui vaadata SmartPOSTi ja GLSi koostööd, siis mis on selles unikaalset? GLS on Balti turul olnud esindatud juba aastaid ja seni võrdlemisi edutult, ei ole võidetud piisavalt klientide usaldust.
SmartPOST on teatud kaubagruppide, näiteks tekstiilitooted, salvestised, trükised, jaoks hea ja väga odav lahendus pakke kohale toimetada. Nende võimalikuks turuosaks eraisikutele toimetamisel võib kujuneda kuni 35-40 protsenti, sest suurem osa kaubamahust jääb just nendesse tootegruppidesse.
Uksest-ukseni kullerteenuse tarvis sisuliselt nullist depoode- ja jaotusvõrgustiku väljaarendamine on väljakutse. Meie keskendume jätkuvalt oma põhitegevusele Eesti-sisesele ja rahvusvahelisele pakiveole.
Paljud kliendid on kinnitanud, et meie pakiveo lahendused on osa nende väärtusahelast ning vastavad suuresti nende teenindustaseme, kulu- ja keskkonnasäästlikkuse ootusele.
Jätkame uuel aastal kindlasti DPD teenuste, depoo- ja transpordivõrgustiku, infotehnoloogiate ning töötajate teadmiste arendamist.
Ansi Arumeel, Eesti Posti logistikadivisjoni juht
Me ei pelga SmartPOSTi ambitsiooni saada turuliidriks, Eesti Post on praegu pakiteenuste turuliider ja plaanib nii ka jätkata. Pakiautomaatide võrgustik on kavas püstitada 2011. esimesel poolaastal. Baltimaadesse laienemist alustame samuti 2011. aasta.
Omame praegu ja ka tulevikus kõige laiemat pakkide saatmise ja kättetoimetamise võrgustikku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele