• OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • 07.01.11, 07:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Detsembris inflatsioon kahe aasta kiireim -  5,7%

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2010. aasta detsembris võrreldes eelmise aasta detsembriga 5,7% ja võrreldes 2010. aasta novembriga 0,5%, teatas statistikaamet.
Kaubad olid 2009. aasta detsembriga võrreldes 7,2% ja teenused 3,2% kallimad. Toidukaup oli 10,8% ja tööstuskaup 3,6% kallim.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on 2009. aasta detsembriga võrreldes tõusnud 8,6% ja mittereguleeritavad hinnad 4,8%.
2009. aasta detsembriga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu ja mittealkohoolsete jookide 12,1%-line kallinemine, mis andis indeksi kogutõusust poole ning millest omakorda üle nelja viiendiku andis aastaga kallinenud köögivili (hinnatõus 45%), piimatooted (hinnatõus 19%), jahutooted (hinnatõus 9,5%) ja puuvili (hinnatõus 22%). Suuremat mõju avaldas veel elektri, soojusenergia ja kütte 10,3%-line ja mootorikütuse 15,1%-line kallinemine, mis kokku andsid indeksi kogumuutusest ligi kolmandiku. 2009. aasta detsembriga võrreldes on enim kallinenud värske köögivili (76%), kütteõli (39,5%), õunad (39%), piim (37%) ja tangained (29%), odavnenud aga fotoaparaadid (21%) ja televiisorid (14%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele