Autokontserni Saab omanik Spyker usub endiselt Rootsi kaubamärgi tõusu, kirjutab Kauppalehti.
Spyker ootab, et Rootsi autotehas jõuab raskustest hoolimata 2012. aastal kasumisse. „Midagi ei ole muutunud. Kuigi jääme sel aastal 50 000 auto müügi eesmärgile selgesti alla, saavutame paari aasta pärast 120 000 auto piiri,“ kinnitas Spykeri juht Victor Muller Saksa autolehe Autogazette veebiintervjuus eelmise aasta lõpul
Saabi jaluletõstmine pole läinud probleemideta. Eelmise aasta müük jäi Mulleri sõnul 30 000 juurde, tema arvates oleks vastuvõetav olnud 35 000 auto müük.
Auto kehval minekul on mitu põhjust. Saabi möödunud aasta veebruaris General Motorsilt ostnud võistlusautode tootja Spyker sai enda kätte väikese ja vananenud mudelivaliku. Uus mudel 9-5 jõudis turule alles sügisel.
Soomes läks Saabi maaletoomise õigus mais General Motors Finlandilt Spykeri omanduses olevale Saab Automobilele, kellega kõik edasimüüjad koostööd jätkasid. Soome esindaja Antti Foudila sõnul hakkas import normaalselt käima alles septembris ja kogu tegevus novembris. „Paberite kordaajamine ja kogu asja uuesti organiseerimine oli üllatavalt töömahukas,“ märkis Foudila.
Aasta lõpupooleni veninud asjaajamise tõttu müüdi eelmisel aastal Soomes ainult 199 Saabi, mis on 2009. aastast poole vähem. Suurem osa neist oli Saab 9-3, 9-5-mudelit müüdi 64 tükki.
Kuna sel aastal saab Foudila meeskond pihta hakata kohe aasta alguses, siis võib eesmärgi kõrgele seada. „Sihime eesmärgina 1200 auto müüki. Mudel 9-3 on paljulubav. Ka 9-5 uus 40 000 eurost algav baashind ergutab selle mudeli nõudlust ja suvel tuleb välja selle mudeli Sport Combi versioon,“ rääkis Foudila.
Saabi müük moodustas eelmisel aastal 0,2 protsenti kogu automüügist, uueks eesmargiks on üheprotsendine turuosa.
Kodumaal Rootsis tegi Saab aga hea lõpuspurdi. Automargi müük kasvas novembris-detsembris selgelt kiiremini kui automüük keskmiselt. Rootsi müügiedetabeli tipus oleva Volvo V70 järel tulevad VW Golf ja VW Passat, Saabi leiab üheksandalt kohalt 40,6protsendise müügikasvuga.
Saabi mudelivalik laieneb tasapisi suuremaks kui kunagi varem. Sel aastal tulevad välja universaalkerega 9-5 ja tänavamaastur 9-4X, millele 2012. aastal järgneb uus 9-3. Pikka aega vaid Rootsis toodetud Saab 9-3 saab endale BMW neljasilindrilise mootori.
Mudelist 9-3 tahetakse aasta pärast teha ka hübriid- ja elektriversioon. Samuti alustab Saab klassikalise 9-3 valmistamist ka Hiinas.
Mulleri sõnul pole uue väikse 9-2 retromudeli tootmise otsust veel tehtud, see võib kõige varem tootmisesse tulla 2013.aastal.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Viimased uudised
Tesla ostuga võiks oodata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele