Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuring: linnaplaneerimine mõjutab autosid, millega sõitma hakkame

    Linnaplaneerimine ja vajadus kindla otstarbega sõidukite järele on tegurid, mis suunavad autotööstuse valikuid ning uute tehnoloogiate rakendamist, näitab KPMG rahvusvaheline uuring.

    Euroopas ja Põhja-Ameerikas kasvab tarbijate nõudlus kindla otstarbega sõidukite järele ning Hiinas ja mujal arenevatel turgudel vajatakse turvalisi ning odavaid autosid, selgub KPMG poolt autotööstuse juhtide seas läbiviidud uuringust Creating a Future Roadmap for the Automotive Industry 2011.
    Autotööstuses toimuvad olulised muutused on tingitud elanikkonna kasvust ning linnastumisest. Suund heitgaaside vähendamisele ning liikluse piiramine linnasüdametes võib olla alles algus, märgib uuring ning toob näiteks Araabia Ühendemiraatidesse rajatava autovaba linna Masdar.
    Nimetatud suundumused mõjutavad autotööstuse arengut, sest uuringule vastajatest 73 protsenti arvas, et autosid konstrueeritakse üha rohkem kindlaks otstarbeks ning 76 protsenti arvas, et linnaplaneerimine mõjutab autoehitust.
    Ajal, mil nõudlus kasvab soodsama hinnaga elektrisõidukite järele ning mille arendus- ja uurimistegevus hooga käib, võivad hoopis rohkem tulevikku mõjutada paindlikud lahendused, millega inimesed pääsevad punktist A punkti B eri transpordimooduste (lühirendi autod, ühistransport jne) kombineerimisega.
    Kuigi vaid üheksa protsenti vastanutest arvas, et paindlikud lahendused muutuvad keskseks osaks nende strateegiast, on siiski autotootjaid nagu Daimler, Peugeot, BMW ja teised, kes juba investeerivad sellesse valdkonda.
    Paindlike liikluslahenduste kasv ning kütusekulu muutumine kõige olulisemaks ostuargumendiks tähendab, et ligi 80 protsendi vastanute arvates läheb järgmise viie aasta jooksul hübriid- ja elektriautode arvele lõviosa ükskõik millise kategooria autotoodangu kasvust. Samas ootavad paljud vastajad valitsuste toetavat rolli, kuna arvatavasti ilma subsiidiumideta ei muutu elektriautod lähiajal laiemalt kättesaadavateks.
    Uuringus osales 200 maailma autotööstuse juhtivtöötajat, kellest pooled olid äriüksuse juhid või veel kõrgemal positsioonil. 51 protsenti vastanutest tegutseb Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnas. Vastanud esindasid firmasid, mille aastakäive ületab 100 miljonit USA dollarit ning veerand neist ettevõtteid aastakäibega üle 10 miljardi dollari.
     
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.