Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KredEx Krediidikindlustus kindlustas mullu ettevõtjate ekspordiriske 20 riigis 

    2010. aasta keskel tegevust alustanud uue kindlustusseltsi riskportfell kasvas aasta lõpuks 425 miljoni kroonini (27 miljonit eurot). Kindlustuslepinguid sõlmiti 15 Eesti ettevõttega, kelle kindlustatud käive moodustab kokku üle 1,7 miljardi krooni (108 miljonit eurot).

    KredEx Krediidikindlustuse juhi Meelis Tambla sõnul on kindlustusseltsi käivitamine olnud hästi ajastatud, sest paljude ettevõtjate jaoks on krediitmüügi kindlustamine saanud oluliseks osaks äristrateegiast.
    „Välisostjate maksevõime ja usaldusväärsuse hindamine on aja- ning kulumahukas, kuid samas üks olulisemaid ekspordiga seotud riskidest. Tõusnud on ka krediidiriskide kindlustamise vajadus erinevate pankade poolt pakutavate finantseerimislahenduste, eelkõige faktooringu puhul,“ ütles Meelis Tambla.
    Tambla sõnul nõudlus krediidikindlustuse järele sel aastal pigem kasvab, sest otsitakse uusi turge, uusi müügikanaleid ja äripartnereid.
    „Krediidikindlustus laieneb kogu ostjate portfellile ja eelmisel aastal kindlustati lisaks kodumaisele müügile kindlustusseltsi kaudu ostjate riske enim näiteks Venemaal, Ukrainas, Valgevenes, samuti Lätis, Leedus ja põhjanaabrite juures Soomes, Rootsis ning Norras, “ lisas Tambla.
    Riskiportfellist moodustasid aasta lõpul kodumaiste ostjate suhtes kindlustatud krediidiriskid 56% ehk 238 miljonit krooni (15,2 miljonit eurot). Riiklike tagatistega kindlustatud krediidiriskide maht oli 95 miljonit krooni (6 miljonit eurot) ehk 22% kogu riskiportfellist ja hõlmas kindlustatud ostjaid Euroopa Liidust väljaspool asuvates riikides. Esimese tegevusaasta jooksul koguti kindlustuspreemiaid 4.2 miljonit krooni (268 000 eurot).
    2010. aasta keskel tegevust alustanud riigi poolt loodud KredEx Krediidikindlustus pakub Eesti ettevõtetele krediidiriskide kindlustamist. Krediidikindlustus maandab ekspordi ja kodumaise müügiga seonduvaid ostjariske ning  aitab olulisel määral kaasa laienemisel uutele eksportturgudele.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.