Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2011. aasta veebruaris võrreldes eelmise aasta veebruariga 5,7% ja võrreldes 2011. aasta jaanuariga 0,6%, teatas statistikaamet.
Kaubad olid eelmise aasta veebruariga võrreldes 7,2% ja teenused 3,2% kallimad.Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 6,2% ja mittereguleeritavad hinnad 5,5%.
Eelmise aasta veebruariga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu ja mittealkohoolsete jookide 13,2%-line kallinemine, mis andis kogutõusust üle poole. Sellest omakorda ligi poole andis aastataguse ajaga võrreldes 34,5% kallim köögivili ja 18% kallimad piimatooted ning kuuendiku jahutooted, mis kallinesid aastaga 13,5%. Suuremat mõju avaldas veel elektri, soojusenergia ja kütte 6,2%-line ja mootorikütuse 13,1%-line kallinemine, mis kokku andsid kogumuutusest ligi neljandiku. Mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud kartul (89%) ja õunad (38%). Üle 30%-lise tõusu on läbi teinud veel kohv (34%), tangained (33%), muu puuvili (31%), kütteõli (31%) ja piim (30%).
Jaanuariga võrreldes olid veebruaris tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks köögivilja 14%-line ning puuvilja 5,2%-line kallinemine, mis andsid kogumuutusest vastavalt üle poole ja üle seitsmendiku. Suuremat mõju avaldas veel mootorikütuse 1,3%-line kallinemine, mis andis kogumuutusest üle kümnendiku. Võrreldes jaanuariga oli kartul 49%, värske kurk 34%, porgand 31% ja banaan 28% kallim, kuid paprika 10% odavam. Toitlustusasutustes oli kuine hinnatõus keskmiselt 1%.
Seotud lood
Veebruari hinnatõusu mõjutas eelkõige toidu kallinemine, mille põhjuseks on hinnamuutused maailmaturul, teatas rahandusministeerium
Eestis on toiduhinnad paljuski juba ette reageerinud, samas pole maailmaturu hinnatõus veel jõudnud näiteks siinsete lihatoodete hindadesse, märkis Eesti Panga ökonomist Martin Lindpere.
Swedbanki makroanalüütiku Maris Lauri sõnul oli veebruari oodatust suurem hinnatõus eelkõige põhjustatud toidukaupade kallinemisest.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Viimased uudised
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele