• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 05.04.11, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saab tunnistas raskusi

Rootsi autotootja Saabi raskused pole sugugi möödas, ettevõtte juht Victor Muller möönis ajutist kassavõlga, kirjutab Yle Uutiset.
Vene ärimees Vladimir Antonov on endiselt valmis Saabi investeerima ja Saabi juht Victor Muller tahab Rootsi valitsuse tagatud laenud tavalisteks pangalaenudeks.
Vihased allhankijad, ülioptimistlikud tulevikuvisioonid ja kestvad rahaprobleemid on Yle väitel tuttav käekiri juba Mulleri varasemast tegevusest. Olukord oli samasugune, kui Muller rajas Saabi omanikfirmat Hollandi Spyker Carsi.
Muller oli siiski esmaspäevasel uute Saabi mudelite esitlusel Stockholmis sunnitud möönma ajutist kassavõlga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rootsi toimetaja Jens B Nordströmi raamat Spyker Carsist võtab kokku asjatundjate kahtlused Saabi tulevikus. Kui Saabi allhankija eelmisel nädalal katkestas tarned Saabile, tulid makseraskused kogu ilus nähtavale.
Muller kinnitab, et asjad on allhankijatega nüüd klaaritud ja tootmine Trollhättani tehases jätkub.
Ettevõttel on siiski uute mudelite väljatöötamiseks kulunud lubamatult palju raha, samal ajal kui autode müük on loodetust kaugelt väiksemaks jäänud. Eelmisel aastal kavatses Saab müüa 80 000 autot, tegelikult läks kaubaks vaid 30 000 masinat.
Muller tahab nüüd olukorra keeruliseks muutumise järel muretseda lisaraha Vene ärimehe Vladimir Antonovi käest. Kui Spyker Carsi ja Saabi tehing eelmisel aastal teaks sai, oli Rootsi valitsuse laenutoe tingimuseks, et Antonovist ei saa Saabi omanikku.
Mulleri unistus on muuta Rootsi valitsuse tagatud Euroopa Investeerimispanga laen tavaliseks pangalaenuks. Ettevõtte juhtkondi saaks siis raha kasutamisel vabamad käed, sest Rootsi valitsuse tagatud laenude üle peetakse ranget kontrolli.
Suureks küsimärgiks jääb siiski, kust saab Saab raha pikemaks tegutsemiseks. Dagens Nyheteri toimetaja sõnul sellele seni vastust pole saadud.
Nädala tagasi töölt lahkunud Saabi pikaaegne juht Jan-Åke Jonsson kinnitas esmaspäeval, et tema lahkumisel pole mingit seost Saabi majandusraskustega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele