Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtide tüüpviga on enda ja vara kaitsmine

    Tippjuhtide tüüpiliseks veaks majanduskriisi ajal on kaitsemehhanismide loomine, et kaitsta ennast ja olemasolevat vara, rääkis Ameerika juhtimisguru Andrew H. Van de Ven.

    Järgneb intervjuu Andrew H. Van de Veniga:
    Kui palju olete teadlik Eesti majandusest?Olen selle kohta palju lugenud nii internetist kui ka teadustöödest, mis on Eesti juhtimisspetsialistide poolt kirjutatud. Need on siis olnud peamiselt majandusarengute teemal. Samuti annan presentatsiooni, kus arutalen innovatsiooni üle uutes majandusharudes. Püüan keskenduda Eesti puiduehituse klastrile, mis tundub mulle huvitav. Eesti ettevõtluse mootoriks on olnud ja on ka tulevikus väikesed ning keskmise suurusega ettevõtted.
    Mida peaks Eesti ettevõtja tegema, kui soovib alustada eksporti USAsse?Minu arvates on ettevõtjad, kes liiguvad üheskoos, oluliselt edukamad kui need, kes püüavad läbi murda üksinda. Ühiselt liikumine on nagu jalgrattavõistlus, kus osalised moodustavad juhtgrupi, kus nad võidavad teineteise tuules sõitmisest. See annab kõigile võimaluse jõuda finišijooneni kiiremini, kui nad oleksid iial üksinda suutnud. Kui saabub lõpuheitlus, siis kihutavad tugevamad juhtgrupist ette ning spurdivad nii kiiresti kui suudavad lõpujooneni.See metafoor aitab mõista ärikeskkonda, kus on palju väikeseid ettevõtteid, kes kõik püüavad arendada oma tooteid. Nad saavutavad edu klastrite moodustamisest, mis annab neile ettevõtte arendamiseks vajaliku infrastruktuuri. See infrastruktuur koosneb tehnoloogiast, teadmistest, valitsuse regulatsioonidest ning standarditest, samuti peaks ühendama täiendavad tooted ja teenused, et arendada välja midagi uut. Lisaks on tarvis arendada suhteid ja liite, mida üksinda teha on väga raske. Kui aga töötada võrgustikus, siis inimesed saavad teineteisega tuttavaks ja loovad suhteid. Eesmärk pole  ainult müügi arendamine välisturgudel, vaid ligipääsu saavutamine uutele teadmistele, tehnoloogiatele ja turustamisvõimalustele.
    Mida võiks väike riik nagu Eesti maailma suurriikidesse eksportida?Teil on juba palju säravaid edulugusid. Näiteks kas või Skype ja see, kuidas seda on siin arendatud ja kuidas see on siis laienenud üle maailma. Eesti ettevõtted töötavad koos paljude teiste riikide ettevõtjate, valitsuste ja ülikoolidega ning on seeläbi saanud osaks maailmamajandusest. Väikeses riigis pole olemas kogu vajalikku kompetentsi, teenuseid, finantse või abinõusid. Samuti on vajalik ühendumine valitsuse tasandil, liitude moodustamine ja kaubanduslepingute sõlmimine. Inimesed, kes arendavad Skype, on väga tihedalt seotud tarkvaraettevõtetega üle maailma. Või võtke kas või puiduehituse klaster, mis juba iseenesest on väga kena näide. Seal töötavad puidutootjad ja ehitusettevõtted koos kaubanduse assotsiatsioonide ja erinevate ülikoolidega, et arendada uut puitarhitektuuri. See arendab tootmist, turustamist ja ehitust.  Ilma infrastruktuurita oleks see killustatud tööstus, kus ükski väike ettevõte ei saaks saavutada edu teiste riikide suurte tegijate ees.
    Mis on tüüpilised vead, mida ettevõtete juhid tegid kriisi ajal?Minu arvates on tüüpiline viga see, et pöörduti sissepoole ja hakati arendama kaitsemehhanisme, et kaitsta ennast ja olemasolevat vara. Selle asemel, et pöörduda väljapoole, ühenduda teistega ning arendada suhteid, mis hiljem annavad ettevõttele palju uusi võimalusi. 
    Eesti ettevõtted on kriisi ajal palju kulusid kärpinud ja tööjõudu vähendanud. Milliseid samme peaksid juhid järgmisena astuma? Kindlasti on tulevikumootoriteks innovatsioon ja majanduse kasv ning areng. Et seda saavutada, on loomulikult tarvis kriisi ajal kärpida, kuid nende kärbetega peab olema väga ettevaatlik. Operatsioonide efektiivsemaks muutmiseks on olemas palju erinevaid võimalusi, kuid üks levinum viga on vähendada kulutusi teadus- ja arendustegevusele. Vähendades keskendumist nimetatud tegevustele, vähendab ettevõtja võimalusi oma firmat taasluua. Selleks, et olla tulevikus edukas ja kasvuvõimeline.
    Kuidas pärast stressirohket aega organisatsioonikultuuri tugevdada?Jah, kindlasti on olnud rasked ajad. Küsimus ei ole vaid selles, kuidas probleem piiritleda. Tasub olla väga tähelepanelik, kuidas kohelda oma töötajaid ning arendada kultuuri, mis tõstab inimeste innovaatilisuse taset. Alati peab silmas pidama, et kriis on ajutine. Võid küll minna mõneks ajaks dieedile, kuid selle protsessi jooksul ei tohi hävitada oma südant või aju, mis on vajalik tuleviku jaoks. Jah, me peame muutuma efektiivsemaks, kuid ei tasu kärpida asju, mis annavad ettevõttele võimaluse olla innovaatiline ja arenguvõimeline tulevikus.Kriisi ajal on suhted väga olulised. Kahjuks lõppevad kriisiaja kärped tavaliselt sellega, et kaotatakse oma ettevõtte parim talent.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.