• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 22.06.11, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Livikol mullu väike müügitulu kasv  

Liviko grupi 2010. aasta konsolideeritud müügitulu tõusis 2009. aasta tulemustega võrreldes kaks protsenti.
Balti riikide kvaliteetalkoholi tootja ja müüja AS Liviko grupi 2010. aasta auditeeritud konsolideeritud müügitulu oli 1,765 miljardit krooni, milles sisaldub 907,7 miljonit krooni alkoholi aktsiisimaksu. Grupi auditeeritud konsolideeritud ärikasum oli 23,9 miljonit krooni, maksude ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) 54,5 miljonit krooni, teatas ettevõte.
„Kuigi 2010. aasta oli Balti regiooni ettevõtetele raske ja majanduslanguse negatiivsed mõjud olid eriti tuntavad alkoholisektori jaoks, suutis Liviko grupp edukalt kohaneda turulanguse meeleoludega ning parandas juba kolmandat aastat järjest oma turupositsiooni võrdluses teiste Baltimaade alkoholifirmadega,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi. „Liviko on 2010. aastaga oluliselt liikunud oma strateegilise eesmärgi poole olla Baltimaade kvaliteetalkoholifirma number üks, arenedes liidrikolmikust kõige jõulisemalt ja parandades ühtviisi edukalt positsioone nii hotellide, restoranide, kohvikute kui ka jae- ja hulgikaubanduse sektoris,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi. Kalvi sõnul tekitasid raske majandusolukord ja alkoholiaktsiisi tõus kombineeritult soodsa pinnase salaalkoholi laiale levikule kõigis Baltimaades ning kahandasid 30-40%  legaalse kange alkoholi turgu. Liviko viinade müügimaht Eesti turul langes sealjuures 20% ja eksportturgude müük 4,5%. "Viinaturu kahanemine on pikaajaline ja prognoositav trend, mis kaasneb alkoholiaktsiisi tõusu ning kodumaise toodangu konkurentsieeliste järjekindla kaotamisega,“ ütles Kalvi. Prioriteetse arengusuuna, ekspordivõime arendamiseks tegi AS Liviko 2010. aastal olulisi samme, ostes 50% osaluse Jaapani ettevõttes ja värvates kohalpeal töötava Aasia regiooni ekspordijuhi. AS Liviko eksportis 2010. aastal 20 turule: Läti, Leedu, Soome, Norra, Taani, Holland, Suurbritannia, Saksamaa, Austria,  Poola, Venemaa, Valgevene, Ukraina, Gruusia, Hiina, Tai, Jaapan, Ameerika Ühendriigid, Kanada ja Läänemere reisikaubanduse turule. Kaks kuulsamat AS Liviko omatoodangu brändi pälvisid 2010. aastal kõrgeid tunnustusi: Viru Valge viin tunnistati Eesti parimaks alkohoolseks joogiks ning rahvusvahelisel joogikonkursil IWSC omistati Vana Tallinna liköörile kuldmedal – parim oma klassis. Viru Valge sai sel konkursil hõbmedali. AS Liviko grupi 2010. aasta majandustulemustesse on konsolideeritud nii Eesti emaettevõtte AS Liviko, Läti tütarettevõtte SIA Liviko, Leedu tütarettevõtte Liviko UAB  kui ka Jaapani tütarettevõtte Hanza Trading Co tulemused. Eesti, Läti ja Leedu riigieelarvesse maksid AS Liviko grupi ettevõtted kokku 907,7 miljonit krooni alkoholi aktsiisi, millest Eesti riigieelarvesse 663,7 miljonit, Läti riigieelarvesse 155,3 miljonit ja Leedu riigieelarvesse 88,6 miljonit krooni.
AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile. AS Liviko annab Eestis, Lätis, Leedus ja Jaapanis tööd 371 inimesele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele