• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 05.07.11, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

KredEx: krediidikindlustuse kasutajad on julgemad

Krediidikindlustust kasutavad ettevõtted müüvad oma tooteid julgemalt ning ekspordivad suuremas mahus ja enamatesse riikidesse, rääkis KredEx Krediidikindlustuse juhatuse liige Mariko Rukholm.
„Krediidikindlustuse puhul mõeldakse tihti teenuse hinnale, kuid unustatakse ära teenuse mitteostmise korral tekkiv võimalik kahju,“ sõnas Rukholm.
Kindlustuse hind sõltub Rukholmi sõnul kahju tõenäosusest, kaetud riskidest ning kindlustusvõtja enda valmisolekust riske jagada. Lisaks mõjutab krediidikindlustuse hinda riikide majanduse üldine olukord, pakutavad maksetähtajad ning ettevõtja enda suutlikkus krediidiriske juhtida.
„Kindlustuse hind on alati kordades madalam kui võimalik kahju,“ lausus Rukholm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta tõi näiteks, et 50 000eurose tehingu kindlustamine Euroopa Liidu suunal maksab 0,4% käibest ehk 200 eurot. Mida väiksem on ettevõtte müügimarginaal, seda keerulisem on kahju omavahenditest katta. „Toodud näite puhul tähendaks 50 000eurone kahju 10% müügimarginaali juures ettevõttele vajadust leida vähemalt 500 000 euro väärtuses uusi müügivõimalusi,“ sõnas Rukholm.
Lisaks krediidiriskide maandamisele saab krediidikindlustuse puhul Rukholmi hinnangul välja tuua teisigi eeliseid. „Rahvusvahelised uuringud on näidanud, et krediidikindlustust kasutavad ettevõtted müüvad oma tooteid julgemalt, pakuvad sagedamini krediiti ning ekspordivad suuremas mahus ja enamatesse riikidesse,“ lausus ta. Lisades, et kindlustuse kasutamine toob kaasa ka ettevõtte tegevus- ja finantseerimiskulu kokkuhoiu.
Rukholmi sõnul väärib märkimist ka fakt, et uuringute kohaselt ei teki ettevõtte krediidikahju mitte uute, vaid 80% juhtudest hoopis pikaaegsete koostööpartneritega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele