• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea insener vajab kasvulava

    Kuidas võiksid teadlased jõuda eduka koostööni ettevõtjatega? Näiteks USA Massachusettsi Tehnoloogiainstituudil (MIT) on eraldi Media Lab ja kõige suurem osa nende kasumist tuleb just ülikooli koostööst ettevõtetega. Media Lab on unistuste koht, kuhu tööle pääsemisest unistab iga tudeng. Seal on maailma parimad vahendid ja maailma kõige huvitavamad projektid.
    Seda ei rahasta mitte MIT, vaid suured korporatsioonid, näiteks Samsung ja suured autotööstused. Kogu kõrgtehnoloogia valdkond on kogunenud selle Labi taha. Peame ka Eestis looma sellise koha, kuhu värske insener tahab minna tööle ja pühendada oma aega uuenduslikele projektidele, selmet minna kuskile mutreid joonistama või tööriistapoodi müüjaks.
    Kes sellise Labi Eestisse luua võiks? MITi puhul veab seda ülikool ise, kuigi neil on eraldi juht. Ametlikult kuuluvad kõik litsentsid, mis seal luuakse, ülikoolile. Aga kuna see on populaarne ja kõik tahavad sinna tööle minna, siis nad suudavad pakkuda suurt lisaväärtust toetajaettevõtetele, seepärast see ring toimib väga hästi.
    Eestis võiks olla esimene samm see, et loodaks keskkond, kuhu insenerid võiksid minna. Pooldan rahvusvahelist koostööd. Kampa võiks meelitada Soome Aalto Ülikooli - mis on meie tehnikaülikoolist palju ees ja Rootsis tugeva tasemega Chalmersi Tehnikaülikooli Göteborgis - üks kõvemaid ülikoole maailmas autodisaini osas.
    Tallinna Tehnikaülikooli inseneriharidus on aidanud väga palju. See on pannud meid mõtlema oma peaga ja väga ratsionaalselt. Kuid MITi pakutav haridus on väga palju erinev TTÜ omast. Üks lihtne näide, seal ei õpetata CADi tarkvara kui sellist, sest see ei ole oluline. Inseneriks olemine ei tähenda, et oskad CADi tarkvara. Seal õpetatakse üldiseid insenerioskusi ja tarkvara selgeks saamine on iga tudengi oma mure.
    Vaja väliskogemust. Eesti mehaanikainseneri õppekava paneb palju rõhku reaalsele tootele, mis õpetab programmi kasutama, aga ei õpeta niivõrd oma peaga mõtlema. See on suurim erinevus.
    Soovitan noortel Eestist ära minna nii õppima kui ka tööle. Mida rohkem insenere Eestist ära läheb kaheks, viieks, kümneks aastaks tipptasemel õppima ja siis tagasi tuleb, seda enam on Eestil sellest võita.
    Samas on väga oluline tuua inimesi ka Eestisse, praegu sellele rõhku ei panda. Ei tooda maailmatasemel inimesi siia ülikoolidesse õppejõududeks, loenguid pidama ega ajutiselt elama. Ka ettevõtjaid aitama.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.