Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PR-lavastused

    Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.

    Äripäev näitas tänases kaaneloos, kuidas kaks huvigruppi üritavad suhtekorraldajate abil avalikkust mõjutada.
    Sel nädalal alustasid ravimituru kaks osapoolt – ravimitootjate liit ning apteekrid – korraga oma meediakampaaniaid, mille sõnumid teineteisele vastandusid. Ravimitootjate liit esitles meediale Turu-uuringute ASilt tellitud uuringut teemal, kas Eesti inimesed sooviksid käsimüügiravimeid osta poest. Apteekrite kaks erialaliitu aga käivitasid kampaania, mis julgustab inimesi apteekrilt enam nõu küsima.
    Tänane Äripäeva luubilugu asetas rambivalgusesse aga kahe osapoole „hallid kardinalid“ -  tootjaid ja apteekreid nõustanud suhtekorraldajad – näidates, milliseid nippe nad kasutavad, et meedia tähelepanu oma kliendile saada.
    Ravimitootjate liit palkas endale nõustajaks kommunikatsioonibüroo LH Concept juhi Aive Hiiepuu, kellega koostöös mõeldi välja plaan meediatähelepanu saamiseks. Ühiskondliku debati tekitamiseks kasutati klassikalist PR-nippi – telliti uuring, mille tulemusi esitleti sel teisipäeval ning üritusele kutsuti ka ajakirjanikud.
    Tulemuste esitlusel lasti käiku teine suhtekorralduslik võte: anti sõna ravimitootjaid toetavate huvigruppide esindajatele nagu vaba turu eest seisvale konkurentsiameti juht Märt Otsalt ja kaupmeeste liidu juht Kati Kusminile. Toetava spontaanse sõnavõtuga esines ka riigikogu sotsiaalkomisjoni juht Margus Tsahkna. Esines ka teema suhtes skeptiline sotsiaalminister Hanno Pevkur, kuid tema arvamus ei jõudnud näiteks pressiteatesse, mis esitluse toimumise ajal välja saadeti.
    Esialgses meediaplaanis, mis on ka Äripäeva käsutuses, oli kavas teisigi tegevusi, kuidas teemat kõneainena meedias hoida. Näiteks pidid ilmuma arvamusartiklid nii üleriigilistes kui maakondlikes päevalehtedes ning Facebooki pidi loodama ravimimüüki poes pooldavate inimeste toetusgrupp. Hiiepuu ütles aga Äripäevale, et ravimitootjad tellisid temalt siiski vaid tulemuste esitlemise korraldamise.
    Apteekrid vastasid samal päeval alanud oma kampaaniaga, mille käigus julgustatakse nii apteekides jagatavates brošüürides kui ka raadio- ja telereklaamides apteekriga rohkem nõu pidama ning mitte pelgama, kui apteeker varasemast enam kliendi terviseseisundi kohta nõu küsib. Kuupäevaline kokkulangevus Ravimitootjate Liidu pressiüritusega oli Apteekide Ühenduse juhi Kadri Tammepuu sõnul siiski vaid kokkusattumus.
    Ka apteekrid tõid esile oma toetaja, märkides ära, et nende kampaania on heaks kiitnud sotsiaalministeerium.
    Apteekide Ühenduse ja Apteekrite Liidu kampaania nõustajaks oli META Advisory Groupi partner Ott Lumi, kes aitas mõelda välja kampaania sõnumid. Tema sõnul on apteekritel lähinädalatel kavas meedias rääkida apteekri rollist ja avaldada ka mõningate uuringute tulemused.
    „Meil ei ole kuupäevalist meediaplaani, me oleme läbi arutanud mõningaid tegevussuundi, mida võiks silmas pidada. Eks me üritame neid asju jõudumööda teha,“ ütles ta.
    Lumi kasutas näiteks Äripäevaga suheldes PR nippi, saates meie ajakirjanikule viite artiklile, kus Soome sotsiaal- ja tervishoiuminister Paula Risikko arvas, et käsimüügiravimid peaksid jääma müügile ikka apteekidesse.
    Ravimituru maht Eestis oli 2010. aastal 194 mln eurot. Ravimimüügikäibest lõviosa ehk 143 mln eurot moodustavad soodustusega retseptiravimid, 36 mln eurot käsimüügiravimid. See ongi osa mille ümber keerleb praegune debatt.
    Autor: Kadri Bank, Aivar Hundimägi
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.