Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued tuuled kingiturul

    ASi Roi arendusjuhi Andrus Viitongi sõnul oli 2010. aasta reklaamkingituste müüjate jaoks küllaltki keeruline. Paljud ettevõtted, nende hulgas Roi, pidid tegelema kulude vähendamise ja restruktureerimisega.
    Selle taga oli Viitongi arvates asjaolu, et surutis saabus nende firmasse hilinemisega. Samal ajal kui teised ettevõtjad rääkisid kriisist ja paanitsesid, oli Roi müügimaht korralik, 2010. aastal aga paraku isegi väiksem kui 2009. aastal, võttis ta toimunu kokku.
    Tagasihoidlikuks jääb mullusest aastast rääkides ka ASi Fifaa tegevjuht Matti Karja. Positiivsel toonil julgeb tagasi vaadata üksnes Kinkston Kingiagentuur OÜ juhataja Martin Lepa. "Firma reklaamkingituste ja reklaamtrükiteenuste käive oli mullu kokku 12,2 miljonit krooni. Reklaamkingituste käive kasvas 60% ja reklaamtrükiteenuste käive 90%, kuid üldine turg taastus madalseisust palju aeglasemalt," nentis ta.
    Juurde on tulnud palju uusi tegijaid. Majanduskriisi järel on reklaamkingituste turul kõigi kolme ettevõtja sõnul suured ümberkorraldused toimunud.
    "Peale on tulnud hulk väikseid ettevõtteid. Kui 15 aastat tagasi oli sektoris viis-kuus firmat, siis praegu on neid kümme korda rohkem ehk 50-60," tõi Viitong näite. Seejuures on saanud valitsevaks madalad hinnad.
    Karja rõhutas sama: "Tekkinud on arvukalt väikseid tegijaid, kelle püsikulud on olematud ja kes seetõttu tekitavad ebatervet hinnakonkurentsi. Ostuhinnad on meie jaoks teinud läbi mõningase tõusu, kuid müügihinnad on jäänud samaks või kohati isegi langenud."
    Viitongi sõnul pole hindade allatõmbamise strateegia kauges perspektiivis jätkusuutlik. "Mitu korda on juhtunud, et klient on madala hinna pärast meened tellinud konkurendi juurest, kuid teeninduses ja kvaliteedis pettununa on ta meie juurde tagasi tulnud," märkis Viitong.
    Positiivne on turul praegu see, et reklaamkingitusi pakkuvad firmad on Lepa sõnul hakanud palkama juurde müügiinimesi, samuti tehakse varasemast rohkem reklaami ja tooteid pakutakse aktiivsemalt.
    Aktiivsemaks on muutunud ka ostjad, kelle turunduseelarved taas tasapisi suurenevad ning julgus raha firma- ja jõulukinkidesse paigutada pead tõstab. "Meie jõulukampaania on olnud edukas. Juba praegu on meil rohkem jõulukingitellimusi kui eelmisel aastal kokku," lausus Karja.
    Ettevõtjad ootavad käibe kasvu. See kõik annab alust loota käibe kasvu. "2011. aastalt ootame käibe suurenemist 20-30 protsenti. Üle kahe aasta jõuame sellel aastal ka kasumisse. See on meie jaoks kindlasti murdepunkt," märkis Viitong.
    Kuni kolmandiku võrra suurenevaid käibenumbreid loodab näha ka Lepa, kuid kasumit tema sõnul sel aastal veel ei teenita. "Valdkonna kasumlikkus on üldse väga väike," sõnas ta.
    Paraneva müügi kõrval Eesti turul loodab Viitong häid tulemusi kevadel toimunud liitumisest ülemaailmse kingiettevõttega IGC, mille ainuesindaja AS Roi nüüd Baltimaades on.
    "See annab meile väga hea stardipositsiooni laiendamaks oma tegevust Lätis ja Leedus. Tänu IGC suurele üldmahule saame tarnijatelt turu parimad tingimused. Ühtlasi plaanib IGC luua oma tootjate võrgustiku, mis kliendi jaoks tähendab soodsat hinda ja kindlat kvaliteeti," selgitas Viitong.
    Kinkston Kingiagentuur loodab Lepa sõnul jala Soome turu ukse vahele saada.
    "Aasta alguses soetasime paar uut trükipinki. Nüüd saame teha suure mõõduga lametrükki kõvapinnalistele esemetele. Ühtlasi lõime ostujuhi kõrvale arendusspetsialisti ametikoha, et firma üldist ja tootevaliku arengut veelgi kiirendada," tõi Lepa välja samme, mida on astutud mullusega võrreldes veel paremate majandustulemuste saavutamiseks.
    Reklaamkingitustest ostetakse endiselt kõige rohkem tavapäraseid kruuse, pastakaid ja rätikuid, ent huvi on hakatud tundma ka erilahenduste vastu, milleks on näiteks toiduained.
    Kinkston Kingiagentuur OÜ juhataja Martin Lepa sõnul ei ole tänavune aasta teistest erinev. Ei saa üle ega ümber pastapliiatsitest, kruusidest ja särkidest, samuti kingitakse mitmesuguseid praktilisi esemeid, mida majapidamises kasutada saab.
    "Raha väärtustatakse varasemast rohkem ja suvalisi meeneid hunnikute kaupa kokku ei osteta. Kogused on üsna täpselt välja arvestatud ja oodatakse kvaliteetset tulemust. Konkreetsetest kingitustest võib välja tuua erikujulised mälupulgad, fliispleedid, saunalinad, termoskruusid ning jõulude eel muidugi söödava kraami suitsuvorstist piparkookideni," loetles Lepa populaarseid firmakinke. Tavapärase kõrval nõutakse järjest enam ka omanäolisi kingitusi.
    Kinkstoni kingivalikust leiab selleks puhuks näiteks trükitud jõuluehteid, enda valitud mõõtmetega täissuitsuvorste oma kujundusega kestas, ise disainitud salle ja saunalinu, käsitööseepe sissetrükitud logoga, vahaga kaetud suitsujuustu, samuti enda disainitud välimusega kanistreid, telke ja muud seesugust.
    AS Roi tuli sel aastal välja koguni Eesti ökosarjaga, mille kliendid on Viitongi sõnul hästi vastu võtnud.
    "Sellega saame toetada Eesti väikeettevõtjaid ja mahetootjaid ning pakkuda oma klientidele midagi teistsugust, erilist. Näiteks saab klient tellida oma etiketiga Eesti moose, mett, mahlasid, puidust tooteid ja sepiseid. Kõike on seejuures võimalik personaliseerida," rääkis ta.
    Edu tagavad pikaajalised rahulolevad kliendid, kes jagavad oma positiivseid kogemusi ka teistele potentsiaalsetele klientidele.
    Samuti on oluline lakkamatu tootearendus, loovad ideed, kompetentne personal, kiire reageerimine ja iseenesestki mõista pidevad investeeringud.
    Peab keskenduma kliendile - saama aru tema vajadustest ning pakkuma just talle sobivaid lahendusi. Usun, et projektipõhiste firmade aeg saab otsa ning alles jäävad professionaalsed ettevõtted, kellel on pädevust ja kogemust. Järgmisel aastal täitub meil 20. aasta, seega oleme turul vanim tegutseja.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Telia tehnoloogiajuht: peame peeglisse vaatama ja soolised stereotüübid murdma
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Euroopa Liit kehtestas viimaks Vene naftale hinna ülempiiri Uuendatud: USA kehtestab sama ülempiiri
Pärast pikki vaidlusi otsustas Euroopa Liit kehtestada Vene toornaftale hinna ülempiiri 60 dollarit barrel. USA teatas samuti ülempiiriga ühinemisest.
Pärast pikki vaidlusi otsustas Euroopa Liit kehtestada Vene toornaftale hinna ülempiiri 60 dollarit barrel. USA teatas samuti ülempiiriga ühinemisest.

Olulisemad lood

Akkerman üritab piiriülese kaubanduse käibemaksuauku lappida
Rahandusminister Annely Akkermann saatis kooskõlastusringile käibemaksuseaduse muudatused, mille tulemusel hakkab maksuhaldur kvartaalselt saama andmeid piiriüleste maksete kohta ja paraneb käibemaksulaekumine.
Rahandusminister Annely Akkermann saatis kooskõlastusringile käibemaksuseaduse muudatused, mille tulemusel hakkab maksuhaldur kvartaalselt saama andmeid piiriüleste maksete kohta ja paraneb käibemaksulaekumine.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.