Peterburis turu vallutamiseks on vaja rääkida vene keeles, juua teed, teha kingitusi ning arvestada sellega, et Euroopa lõpebki Euroopa piiril.
"Nii lihtne see ka ei ole, et saad äripartneriga kokku ja võtad viina," kummutas Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvask levinud müüti Venemaal äripartnerite otsimisest.
Äripäeva korraldatud seminaril "Kuidas vallutada Peterburi turgu" esinenud Kõvask rääkis, et lihtsast viinavõtust ükskõik millise Vene inimesega ei piisa, vaid otsida tuleb ikka professionaalseid ärisuhteid.
Eduka koostöö aluseks on Kõvaski sõnul mõlemapoolne pikaajaline ning usalduslik suhe. Nö ühepäeva-ärimehi on Venemaal palju, lihtne on kaotada raha ning sattuda pahandustesse. Seepärast tuleks Venemaale investeerimist planeerida tüütuseni korrutatud Eesti vanasõna "Üheksa korda mõõda, üks kord lõika" järgi, rääkis Kõvask.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Selleks, et oma äripartnerit tundma õppida, on tema sõnul vaja rohkemat, kui paari kohtumist kvartali jooksul. Respekt tuleb mõlemalt poolt välja teenida ning murdepunkt on siis, kui teietamiselt minnakse üle sinale.
"Kuid sealt alles koostöö algab," märkis turundusjuht, "euroopalikku suhtumist, mis baseerub lepingul ja näiteks aastaplaanil, mida aasta lõpus üle vaadatakse, naljalt ei praktiseerita. Sinu äripartner peab saama sinuga suhelda kui võrdne võrdsega turutunnetuse ja teadmiste osas. Kui sellega jänni jääd, ei ole sellest koostööst edulugu oodata."
Lähemalt loe 6.juuli Äripäevast.
Autor: Ave Lepik, Alyona Stadnik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!