Silvia Kruusmaa • 5. juuli 2012 • 2 min
Jaga lugu:

Amservi juht: automüügi kasv teisel poolaastal aeglustub

Autode jaemüüja Amserv tegevdirektori Mart Mägi hinnangul automüügi tugev kasv teisel poolaastal mõnevõrra aeglustub.

“Käesoleva aasta esimesel poolaastal kasvas sõiduautode müük aastatagusega võrreldes Eestis 19% - seda võib hinnata väga tugevaks kasvuks. Vaadates praeguseid trende julgen arvata, et teisel poolaastal sõiduautode müügi kasvutempo natuke aeglustub ning 2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 16 500 - 17 000 sõiduautot. Meenutuseks, 2011. aastal müüdi AMTELi andmetel Eestis 15 350 autot. 2012. aasta tervikuna tugevat müüki toetab ka erinevate finantseerimisvõimaluste paranemine, samuti Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus teha investeeringuid," rääkis Mägi.

Kõige populaarsemaks osutusid Eesti elanike hulgas esimesel poolaastal väikesed keskklassi autod – nende osakaal autode kogumüügist moodustas ligi kolmandiku. Jätkuvalt ostetakse Eestis palju ka keskklassi autosid ja maastureid – nende osakaal jääb viiendiku juurde. Markidest oli esimesel poolaastal eelistatuim Toyota ligi 15% turuosaga. "Teisel poolaastal näen eelkõige keskklassi autode ja maasturite jätkuvalt tugevat müüki, muudes klassides kasv mõnevõrra aeglustub,” prognoosis Mägi.

Amserv on autode jaemüügi ning teenindusega tegelev kontsern Eestis ja Lätis. Tema turuosa Eestis on 2012. aasta esimese nelja kuu jooksul 15,5 protsenti. Ettevõttel on kokku 14 esindust Tallinnas, Pärnus, Tartus, Paides, Viljandis, Riias, Ventspilsis ja Liepajas.Kontsern esindab Toyota, Opeli, Chevrolet’, Hyundai, Peugeot’, Lexuse ja Saabi kaubamärke. Amserv müüs 2011. aastal 4364 uut ja kasutatud autot ning ettevõtte järelteeninduse külastuste arv ulatus üle 120 000.Amservis töötab 480 inimest.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt