Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Energia uuendab autoparki
Eesti Energia liisib sada uut Hyundai i30, mis vahetavad välja seni kasutusel olnud Škoda Octaviad, hanke maksumus on 630 000 eurot.
Eesti Energia kontsern hangib grupi kõigile ettevõtetele kokku ligikaudu 100 uut autot, teatas ettevõte. Seni kasutusel olnud Škodade liisinguperiood on lõppenud ning need tagastatakse liisinguandjale.
“Hankekonkursil, kus oodati pakkumisi väike-keskklassi manuaalkäigukasti ning bensiinimootoriga autodele võimsusega alates 73 kW, laekus kümme pakkumist. Edukaimaks pakkujaks osutus Ascar Auto AS, kellelt nüüd ALD Automotive Eesti ASi kaudu ligikaudu sadakond Hyundai i30 renditakse,” öeldi Eesti Energiast.
Liisingupartner jäi samaks. Autode täisteenusliisingut ja autopargi haldamisteenust pakkuv ALD Automotive Eesti ASi müügijuht Risto Ojassaar ütles, et tegemist oli suure hankega.
“Kui Eestis ostetakse sada autot korraga, siis on see Eesti mõistes suur hange,” ütles Ojassaar. Ta ütles, et Eesti Energial oli juba esimese hankega automark välja valitud. Ojassaare sõnul pakkus ALD Automotive Eesti AS neid teenuseid, mida Eesti Energia selles hankes küsis.
“Valik tehti puhtalt hinna järgi ning selles hankes tulime võitjaks,” ütles Ojassaar.
Mis puudutab Eesti Energia kasutuses varem olnud Škoda Octaviaid, siis oli ka nende liisingupartner ALD Automotive Eesti AS. Ojassaare sõnul pannakse lähiajal kasutatud Škodad müüki Eurostautos.
Auto100 tegevjuht Toomas Kuusk ütles, et ka nemad tegid oma pakkumise, kuid seekord võitjaks ei osutunud. “Tuleb tunnistada, et eks Hyundai on odavam kui Škoda ja seetõttu me ka ei võitnud,” ütles ta.
Kuusk lisas, et seni Eesti Energia kasutuses olnud Škodad olid pärit nende firmast, korralikult hooldatud ning kui liisinguvõtja otsustab, on nad valmis need järelturul maha müüma.
Riigihanget polnud vaja. Eesti Energia ei korraldanud autode ostuks riigihanget, sest ettevõtte andmetel pole nad selle hanke puhul riigihanke kohuslased.
Rahandusministeeriumist öeldi, et Eesti Energia on võrgustikusektori hankija, kuna tegutseb võrgustiku valdkonnas ja talle on ette nähtud eriregulatsioon elektrienergiaga seotud valdkondades.
“Erandjuhtudel on ta tavahankija ja peab korraldama riigihanke,” öeldi ministeeriumist. Mis puudutab autohanget ja seda, kas ettevõte oleks pidanud korraldama riigihanke või mitte, siis selle hindamiseks on esialgne info liiga napp.