Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Komisjoni rahuldas Reformi selgitus
Erakondade rahastamise järelevalve komisjon (ERJK) küsis augusti lõpus Reformierakonnalt selgitust, miks on erakonna mulluses aastaaruandes ettemaksukohustusena reklaamifirmale Kontuur LB näidatud pea 260 000 eurot. Selgitusega, et ettemaksu tasutakse lepingu alusel ning järgmise aasta valimiskampaaniaga seoses, jäi komisjon rahule.
Et tegemist on valimiskampaania kuludega, eeldasid ka komisjoni liikmed. Ent küsimuse tekitaski see, miks alustab erakond 2013. aastal toimuva kampaania arvete tasumist kaks aastat varem ehk 2011. aastal. Vabalt võiks erakond näiteks ajatada nõnda ka eelmiste perioodide valimiskulusid, mis omakorda tekitaks küsimuse, kas varem esitatud valimiste kuluaruanded on korrektsed.
Varajane ettevalmistus. Reformierakonna peasekretär Martin Kukk selgitas eelmisel nädalal, et saatis komisjonile dokumendid, mis ettemaksu kohta selgitusi annavad. “Reformierakond kogub igakuiselt ning tasub 2013. kohalike omavalitsuste valimiskampaaniaga seotud kulusid alates 2011. aasta augustist ning kindlasti teeme vahendite olemasolul seda ka tulevikus,” ütles ta. Kuke sõnul on erakond alustanud järgmise aasta valimiskampaania ettevalmistusi ning soovib arved maksta varem, mitte tagantjärele.
“Igal ettevõttel on õigus teha oma partnerile ettemaksu, kui ta tahab järgmisteks hooaegadeks midagi koguda,” märkis ka Kontuur LB juht Karin Sepp.
Kontuuri konkurendi, reklaamiagentuuri Idea tegevjuht Evelin Mägioja sõnas, et pikaajaliste ettemaksete tegemine konkreetse kampaania korral sõltub suuresti tootest või kaubamärgist, mida reklaamitakse. ”Igapäevane praktika see ei ole, aga see ei ole ka ainus erand,” märkis ta.
Teema lõpetatud. ERJK aseesimees Kaarel Tarand ütles eile, et komisjon aktsepteeris erakonna ja nende partneri saadetud vastuseid ja selle teemaga praegu rohkem ei tegele. Lisaks märkis Tarand, et kampaaniakulutuste aruanded peaks olema kättesaadavad jooksvalt, siis ei tekitaks see nõnda palju küsimusi tehtavate kulutuste osas. Samuti tõi ta välja, et tegelikult erakonnad teevadki pidevalt kampaaniat, praegu aga esitatakse kampaaniaaruandeid vaid kindlaksmääratud perioodi eest. “Tervemõistuslikult annavad endale aru, et kampaania, partei propaganda- ja suhtekorraldustöö, kestab kogu aeg,” sõnas ta.