• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 27.09.12, 11:55

H&M jäi ootustele alla

Euroopas suuruselt teine, Rootsi rõivakett H&M teenis kolmandas kvartalis 4,9 miljardit Rootsi krooni kasumit, mis jäi analüütikute ootustele pea poole miljardiga alla, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri veebiväljaanne.
Tulemust rõhusid kasvanud kulud, negatiivsed valuutaefektid ning keerulised olud rõivakaubanduses laiemalt. Samal ajal jätkab H&M oma laienemisplaanide elluviimist.
Firma aktsia langes Stockholmi börsil tulemuste avalikustamise järel 3,9% 236,90 Rootsi kroonile.
4,9 miljardi Rootsi krooni (577 miljoni euro) suurune kasum peale finantseraldisi jäi läinud aasta sama perioodiga võrreldes pea samale tasemele. Analüütikud olid tulemust prognoosinud keskmiselt 5,3 miljardi Rootsi krooni tasemel. Kasum peale makse oli 3,6 mld Rootsi krooni ehk 2,19 krooni aktsia kohta.
Tugeva löögi on H&M saanud ka Rootsi krooni tugevusest euro suhtes. Kui käive eurodes Rootsi kroonidesse ümber arvestati, vähenes kasum sellest 2011. a võrreldes ca 200 miljoni Rootsi krooni võrra.
H&Mi brutomarginaal oli 58,2%, mis jäi samuti analüütikute ootustele napilt alla. Puuvilla hinna alanemine andis küll positiivse efekti, kuid selle nullis ära kulude kasv Aasias ja tugevam dollar, põhjendas H&M.
Kolmanda kvartali käive küündis 28,8 miljardile Rootsi kroonile (3,39 miljardile eurole).
„Kolmandas kvartalis olid olukord mitmetel turgudel rõivakaubanduse jaoks jätkuvalt keeruline – seda nii ilmaolude poolest kui makromajanduslikust küljest,“ kommenteeris majandustulemusi tegevjuht Karl-Johan Persson.
Septembris, mis on H&Mi majandusarvestuses neljanda kvartali esimene kuu, kasvas müük kohalikes valuutades 14% võrreldes sama perioodiga aasta tagasi.
H&M jätkab kiires tempos ka uute kaupluste avamist. Sel majandusaastal 2011/2012 kasvab uute kaupluste avamine 300-le varem planeeritud 275-lt.  Veebipõhise müügi avamise USAs on firma aga selle sügise asemel tuleva aasta suvesse edasi lükanud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele