Euroopas suuruselt teine, Rootsi rõivakett H&M teenis kolmandas kvartalis 4,9 miljardit Rootsi krooni kasumit, mis jäi analüütikute ootustele pea poole miljardiga alla, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri veebiväljaanne.
Tulemust rõhusid kasvanud kulud, negatiivsed valuutaefektid ning keerulised olud rõivakaubanduses laiemalt. Samal ajal jätkab H&M oma laienemisplaanide elluviimist.
Firma aktsia langes Stockholmi börsil tulemuste avalikustamise järel 3,9% 236,90 Rootsi kroonile.
4,9 miljardi Rootsi krooni (577 miljoni euro) suurune kasum peale finantseraldisi jäi läinud aasta sama perioodiga võrreldes pea samale tasemele. Analüütikud olid tulemust prognoosinud keskmiselt 5,3 miljardi Rootsi krooni tasemel. Kasum peale makse oli 3,6 mld Rootsi krooni ehk 2,19 krooni aktsia kohta.
Tugeva löögi on H&M saanud ka Rootsi krooni tugevusest euro suhtes. Kui käive eurodes Rootsi kroonidesse ümber arvestati, vähenes kasum sellest 2011. a võrreldes ca 200 miljoni Rootsi krooni võrra.
H&Mi brutomarginaal oli 58,2%, mis jäi samuti analüütikute ootustele napilt alla. Puuvilla hinna alanemine andis küll positiivse efekti, kuid selle nullis ära kulude kasv Aasias ja tugevam dollar, põhjendas H&M.
Kolmanda kvartali käive küündis 28,8 miljardile Rootsi kroonile (3,39 miljardile eurole).
„Kolmandas kvartalis olid olukord mitmetel turgudel rõivakaubanduse jaoks jätkuvalt keeruline – seda nii ilmaolude poolest kui makromajanduslikust küljest,“ kommenteeris majandustulemusi tegevjuht Karl-Johan Persson.
Septembris, mis on H&Mi majandusarvestuses neljanda kvartali esimene kuu, kasvas müük kohalikes valuutades 14% võrreldes sama perioodiga aasta tagasi.
H&M jätkab kiires tempos ka uute kaupluste avamist. Sel majandusaastal 2011/2012 kasvab uute kaupluste avamine 300-le varem planeeritud 275-lt. Veebipõhise müügi avamise USAs on firma aga selle sügise asemel tuleva aasta suvesse edasi lükanud.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele