Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika. Go Groupi uus juht lubab turuosa tagasi võita

    Augustis ametisse astunud Eesti ühe suurema transpordikontserni Go Groupi juht Jüri Etverk lubab esimese eesmärgina koostada kontsernile viie aasta strateegia. Plaanid näevad ette võita tagasi kaotatud turuosa bussiliikluses.

    Mis eesmärgi olete endale seadnud ja milliseid muudatusi plaanite? Üks mu esimesi ning peamisi eesmärke on nõukoguga välja töötada Go Groupi järgmise viie aasta strateegia. Peamiselt arutame võimaluste üle tihendada grupi äriliinide vahelist koostööd, sealhulgas ristmüüki, mõne valdkonna ärimudeli laiendamist ja äriliinide efektiivsuse suurendamist.
    Kas GoBusi tegevus on kasumis? Praegu on jooksvas kasumis. GoBusi äriliini juhid on muutustele turuolukorras oskuslikult reageerinud. Bussiliikluse valdkonna plusspoolel hoidmiseks näeme peamiste võimalustena praeguse mahuga tehtava töö efektiivsuse parandamist, kulude optimeerimist ning erinevates vedude valdkondades ja piirkondades täiendava töömahu hankimist. Kavatseme osaleda riigihangetel ja pingutame, et neid võita.
    Mullu vähenes GoBusi veo­maht võrreldes 2010. aastaga 49%. Kas tegevuse koomale tõmbamine jätkub? Suhteliselt suur osa riigi ja omavalitsuste tellitavat töömahtu läks lühikese aja jooksul mitme hanke tulemusel teistele vedajatele. Ettevõtte püsikulude proportsionaalne vähendamine ei toimu aga sama kiiresti, samuti tekivad täiendavad kulud seoses ümberstruktureerimisega. See on vabaturumajanduse loomulik osa, mitte planeeritud tegevuse vähendamine. Samas on meil selles valdkonnas väga hea kompetents ning oleme huvitatud bussivedude osakaalu suurendamisest.
    Sebe tõi hiljuti Tallinna–Tartu liinile uued bussid, rõhuga mugavusele ja meelelahutusvõimalustele. Mis on GoBusi vastus? Need bussid on erilise kontseptsiooniga toode kõige suurema sõitjate käibega marsruudil Tallinn–Tartu. GoBus ei konkureeri Sebega selles kategoorias. Investeeringute tasuvuse mõttes on samasugust mudelit riskantne muudel bussiliinidel kopeerida. GoBus panustab oma bussipargi pidevasse uuendamisesse määral, mis käib kaasas Eestis valitsevate majandusolude ja inimeste maksevõimega.
    Kuidas on käivitunud reisirongiliiklus Peterburisse? Esimesed sõidukuud on näidanud, et reisihuvi on võrdselt suur nii Eesti kui ka Venemaa poolelt. Prognoosisime käivitamise aastal rongi täitumuseks 50%, tegelikkuses on sõitjate arv ootusi ületanud ning pole harvad reisid, mil rongi täitumus on 100%. Nõudlus on kõige suurem 1. klassi luksusvagunisse, kus on internet, nahkistmed, laiad istmevahed, lauad, baarinurk. Seetõttu planeerime Peterburi rongi koosseisu lisada veel ühe luksusvaguni. Praegu sageli 1. klassi pileteid ei jätku.
    Sügisel loodame uue graafikuga vähendada sõiduaega 40 minutit, mis annab võrreldes bussiga ka ajalise eelise. Reisijatele annaks täiendava ajavõidu piirikontrolli sooritamine sõidu ajal. Töö selle nimel käib.
    Kui perspektiivseks peate Rail Balticu väljaehitamist? Ühendus kuulub üleeuroopalise transpordivõrgustiku prioriteetprojektide hulka ning on kahtlemata perspektiivikas. Rail Balticul on oluline roll, et tuua kolme Balti riiki Euroopale lähemale. Tegu on ulatusliku projektiga, mis on algusjärgus. Kui sõidukiirus ning pileti hind on mõistlikud, siis ega reisijad tulemata jää.
    Intervjuu ilmus septembris Äripäeva infolehes Transport ja Logistika
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.