• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 03.10.12, 14:16

Taavi Kotka: Nortal võiks olla börsiküps aastal 2015

Homme viimast päeva Nortali tegevust Eestis juhtiva Taavi Kotka sõnul võiks tarkvarafirma olla 2015. aastaks börsiküps.
"Üheks Nortali pikaajaliseks eesmärgiks on olla börsikõlbulik aastaks 2015," ütles ta ajakirjale Director. See tähendab olla piisavalt käivet ja kasumit teeniv, läbipaistev, tõestatud kasvuvõimega, lisas ta. Selle eesmärgi täitmise üheks eelduseks on ühtne bränd, viitas ta eri riikides eri nimesid kasutanud Webmedia muutumisele Nortaliks tänavu mais.
Tema sõnul oli ettevõtte esmaeesmärk saada Eesti suurimaks tarkvaraettevõtteks. "Kui 2004. aastal selle saavutasime, kaotasime ühtlasi ka suure osa oma võtmetöötajatest," lisas Kotka. Juhtkond uskus toona, et põhjuseks olid ületunnid, mida tiim oli pidanud eesmärgi täitmiseks aastaid tegema. "Täna järele mõeldes oli kindlasti oma osa selles, et me ei osanud meeskonnale õigeaegselt ja piisavalt hästi selgitada, miks seda tapmist vaja oli ja mille nimel nad peaksid edasi pingutama," rääkis Kotka.
Uueks eesmärgiks sai ettevõtte väärtuse maksimeerimine aastaks 2010 ning kirsina tordil ka unistus võimalikust rikkalikust mahamüümisest. "Üsna pea sai selgeks, et siht, mis sobib juhtkonnale, ei sobi alati spetsialistidele ning kuigi juhtkond peab tegevuse planeerimisel lähtuma omanike püstitatud eesmärkidest, ei saa töötajate jaoks see siht olla ainult raha," märkis ta.
2010 toonast Webmediat maha ei müüdud. Küll ostsid nad samal aastal ASi Cybernetica meditsiiniüksuse, edasi Microlinki infohaldusega tegeleva osakonna ning mullu Soome firma CCC Corporation OY.
"Olime masu saabudes oma äri kiirelt ja paindlikult ümber korraldanud ning vähemalt finantsiliselt muutustega hästi toime tulnud," kommenteeris ta Directorile.
Eelmise aasta jaanuaris ütles Taavi Kotka BNSile, et Webmedia grupi kasum peab kasvama viie kuni seitsme miljoni euroni, et grupp oleks valmis börsile minema. "Webmedia plaanib kasvatada kõikide turgude ja tütarfirmade pealt käivet ja kasumit," lisas ta, märkides, et eeskätt tuleb kasv Eestist väljastpoolt.
Soome firma ostust teavitanud pressikonverentsil eelmise aasta mais kinnitas ta, et Webmedia saavutas suuruse, millega on valmis börsile minema. "Kolme-nelja aasta pärast võib see teoks saada," lisas ta.
Nortali käive oli 2009. aastal oli 15,3 miljonit eurot ja puhaskasum 1,8 miljonit. Aasta hiljem saavutati käibeks 15 mln eurot ning kasumiks 2 mln eurot. Mullu tegi ettevõte 33,9 mln eurot käivet ja 3,9 mln eurot kasumit.
650 töötajaga Nortalil on 15 kontorit kaheksas riigis. Kliente on neil 22 maalt. Ettevõte loodi 2001. aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 24.09.12, 08:27
Tervis sundis Kotka lahkuma
Nortal Eesti juht Taavi Kotka müüb osaluse ettevõttes, kuna ei saa südameklapi rikke tõttu äris jätkata. Oktoobrist juhib ettevõtte Eesti ärisuunda Priit Alamäe.
Uudised
  • 26.05.12, 09:39
Webmedia uueks nimeks sai Nortal
AS Webmedia Group võttis kasutusele uue nime ja logo. Nimesse Nortal on peidetud kaks inglisekeelset sõna – Nordic ja Talent.
Uudised
  • 06.11.12, 08:48
Nortali IT- teenused tõid hüppelise kasvu
 Nortali IT-teenustest saadav müügitulu kasvas 2011. majandusaasta esimese poolega võrreldes 75% ja ettevõtte kogutulud koguni 76%, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele