Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tavatu olukord: haiglate ja õdede liidul sama nõustaja
Viimastel päevadel pikki tunde läbirääkimiste laua taga istuvaid ja lahendusi otsivaid haiglate ja õdede liitu esindab üks ja sama suhtekorraldusfirma – PR Partner. Suhtekorraldaja Ivo Rull ütleb, et tegemist on huvide konfliktiga.
Viimastel päevadel on Haiglate Liit ja Õdede Liit saatnud välja pressiteated, mis tulevad ühelt ja samalt suhtekorraldusfirmalt - PR Partner.
PR Partneri juhataja Ilona Leib ütles, et tõepoolest nõustab nende firma nii Eesti Õdede Liitu kui ka Haiglate Liitu.
„Mõlemad organisatsioonid on meie väga pikaajalised kliendid ja teineteise kliendisuhtest PR Partneriga teadlikud ning hoolimata sellest teinud valiku PR Partneri kasuks just tervishoiuvaldkonna tundmise tõttu,” selgitas Leib.
Ta ütles, et PR Partner ei käsitle neid kaht klienti teineteise vastasena.
„Me ei nõusta organisatsioone kellegi või millegi vastases kommunikatsioonis, vaid aitame klientidel teha oma seisukohad paremini mõistetavaks. PR Partner ei nõusta kliente tervishoiutöötajate ja tööandjate läbirääkimiste tingimuste osas, vaid meie erialaks on avalikud suhted ja kommunikatsioon, eelkõige aitame avalikkusel olla toimuvast informeeritud ning aidata ajakirjanikke teie töö tegemisel,” ütles Leib.
Ta lisas, et Eesti Õdede Liit ei ole praegu streikiv osapool, vaid väljendab toetust tervishoiutöötajate palganõudmisele aktsiooniga “Väärikat palka!”.
Suhtekorraldusfirma Rull & Rumm juhataja Ivo Rull ütleb, et laskumata kolleegide töösse ja konkreetse juhtumi detailidesse, pole taoline olukord suhtekorraldusfirmades tavapärane ning tema näeb siin huvide konflikti.
„Põhimõtteliselt on tegemist olukorraga, milles on huvide konflikt. Suhtekorralduse kuldreegel on, et ühes juhtumis või ühes turusegmendis saab nõustajal olla ainult üks klient. Võimalik, et antud juhtumis on mõlemad osapooled milleski kokku leppinud, kuid seda tuleb küsida juba konkreetse firma esindajate käest,” selgitas Rull.
Rulli sõnul on kummaline, et üks firma nõustab kliente, kes praeguses vaidluses istuvad laua eri poolel.
„Need tunduvad siiski väga erinevate huvidega kliendid, kes praeguses töövaidluses istuvad vastastikku. See tundub väga kummaline, et üks firma nõustab mõlemat poolt,” lisas Rull.