Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teadmatuse pealt ei tohi teenida
Pean Swedbanki internetipanka väga heaks lahenduseks. Olen leppinud sellega, et pank teab minust kõike. Seda enam on mulle mõistetamatu, et teatud kohtades saab panga tehniline võimekus justkui otsa ja võidu saavutab soov raha teenida kliendi teadmatuse arvel.
Swedbankis on sularaha tasuta väljavõtmise limiit 2000 eurot kuus. Võin kihla vedada, et enamik inimesi seda ei tea, kuna puutub nii suure hulga sularahaga kokku harva. Ja inimeste elu ei seisne ainult selles, et aeg-ajalt panga hinnakirja üle lugeda. Kui ma võtan suurema summa sularaha välja, lisab pank hiljem selle väljavõtmise tasu.
Kui pank saab mulle pangaautomaadi kaudu edastada kõiksugu teateid, hoiatusi ja isegi reklaami, saaks ta sama lihtsalt 2000 eurost suurema summa väljavõtmise puhul kuvada lisanduva kulu teate. Siis oleks juba kliendi otsus, kas teha see kulu või mitte.
Kui inimesed hakkasid saama roaming’u eest suuri arveid, räägiti esialgu küll kliendi vastutusest, aga lõpuks jõuti ikkagi lahenduseni, et mõistlikum on klienti teavitada võimalikest kuludest. Ma ei usu, et telekommunikatsioonifirmad nüüd vähem raha teeniksid, küll aga tunnevad kliendid end märksa turvalisemalt, mis võikski ju olla iga ettevõtmise eesmärk.