Eile avalikustas enda kolmanda kvartali majandustulemused Tallinnas mitut suurt kaubakeskust omav Soome börsifirma Citycon, kes on sihtturgudel tugeva sisetarbimise toel tegemas tulemust, mida Lõuna-Euroopa konkurendid ei julge uneski näha.
Kaubanduskeskuste opereerimisele keskenduv firma on väga heal järjel ajal, kui üle maailma suurfirmad aina langetavad enda kasumi- ja käibeprognoose. Seda hämmastavam on fakt, et Citycon otsustas käesoleva majandusaasta prognoose hoopiski tõsta. Julge samm firmalt, mis võidab tänu tugevale sisetarbimisele Põhja- ja Baltimaades.
Citycon paistab meeldivat ka analüütikutele, kelle soovitused firmale on enamuses positiivsed ning aktsia keskmine hinnasiht lubab investoritel loota ka mõningasele kallinemisele.
Soome börsifirma teenis kolmandas kvartalis müügituluna 60,9 miljonit eurot, mida on 10% rohkem võrreldes aastataguse ajaga. Samuti ületas käive analüütikute prognoositud 57,3 miljonit eurot. Suurim hüpe tuli aga puhaskasumi real, kus mullune 0,7 miljoni eurone kahjum suudeti konverteerida 30,2 miljoni euroseks kasumiks. Tulemus oli seda tugevam, kuna analüütikud ootasid puhaskasumiks kõigest 17,8 miljonit eurot.
Tõstis prognoosi. Firma ootab jätkuvalt tugevat rahavoogu ning käesoleva aasta käibekasvuks oodatakse 16–21 miljonit eurot, võrreldes teise kvartali lõpus teatatud 13–19 miljoniga. Juhtkonna sõnul keskendutakse nii äritegevuse netorahavoo kui ka tegevuskasumi suurendamisele. Selle saavutamiseks näeb firma strateegia ette kõrgema lisandväärtusega äride suurendamist, hoolikalt valitud kinnisvaraoste ning aktiivset varahaldust.
Cityconi sõnul on aasta esimest üheksat kuud domineerinud majandusliku ebakindluse aeg, kuigi firma sihtturgudel (Soome, Rootsi, Eesti, Leedu ja teisest kvartalist alates ka Taani) on jaekaubanduse maht kasvanud. Jaekaubanduse kasv ning inflatsioonimäär on Cityconi äritegevuse juures võtmetegurid, mis otseselt mõjutavad jaemüügipindade üürihindasid.
Atraktiivne investeering. “Aasta esimsesed 9 kuud näitasid renditulu jätkuvat paranemist, mis kasvas aastaga 5,3% võrra. Meie üüripingutused on kandnud vilja, sest läinud kvartalis sõlmisime üürilepingu kaubandusketi Debenhamsi frantsiisiomanikuga toomaks brändi Eestisse. Lisaks toome Eestisse H&Mi, mis avab järgmisel aastal meie keskustes kaks poodi,” kommenteeris Cityconi tegevjuht Marcel Kokkeel eile vahearuandes.
Mulle tundub üldiselt Citycon atraktiivse investeeringuna investorile, kes suurt riski ei taha võtta ja loodab püsivat tootlust. Firma aktsia suuri kõikumisi ei ole minevikus näidanud ning üldiselt on ärikinnisvara suhteliselt stabiilne valdkond, kui suurt majanduslangust peale ei tule. Firmal on suhteliselt pirakas laenukoorem (1,575 miljardit eurot), kuid suuri investeeringuid nõudval alal pole see midagi erakordset. Lisaks on Citycon koostöös pankadega sel ja tuleval aastal aeguvaid laene refinantseerinud, mis pikendab laenude tähtaegasid ja annab firmale olulisel määrab hingamisruumi juurde.
Praeguste turuhindade alusel kuulub Cityconile 2,695 miljardi euro väärtuses kinnisvara, mis samuti peaks muretseva investori südant rahustama. Selle tulemusel on firma aktsia raamatupidamisväärtus (P/B) kõigest 0,80, mis minu silmis on päris atraktiivne tase. Ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 11,88, mis võiks küll madalam olla, kuid otseselt ei saa selle kohta ka kallis öelda.
Dividendid. Pikaajalisele investorile peaks meeldima suhteliselt hea dividenditootlus, mis praegu on 5,90%. Kui prognoosid täituvad ja Euroopa majandus hakkab 2013. aastal taas hoogu koguma, siis on suur võimalus nautida järgneva majandusaasta eest juba oluliselt paremat väljamakset, mis näiteks 10 aastat tagasi oli veel 8% juures.
Analüütikute keskmine hinnasiht on 2,72 eurot, mis suurt tõusu praeguselt tasemelt ette just ei näe (ca 10%). Küll aga annab julgust juurde fakt, et Citycon tõstis käesoleva aasta prognoose, mis praegu on suhteliselt harukordne ja see võib panna analüütikuid tõstma enda hinnasihte.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele