• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    10 parimat 2012. aasta logistikategu

    Tänavusele Logistika aastateo konkursile laekus 12 tegu. Žürii valis esitatud tööde hulgast välja 10 finalisti, mis on alates tänasest rahvahääletusel.

    Logistikategusid hindab nii kuueliikmeline žürii kui ka Eesti logistikaavalikkus. Sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal.
    Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Žürii koosseisu kuuluvad Äripäeva logistikaajakirjanik ning  viis PROLOGi juhatuse liiget.
    Rahvahääletus tänavuse aasta logistikateo väljaselgitamiseks on avatud alates tänasest. Kuni 30. oktoobrini 2012 on võimalik saata e-kiri oma lemmikteoga aadressile [email protected]. Kindlasti tuleb kirjale lisada ka oma nimi ja ettevõte, sest hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt. Enda logistikateole antud hääled arvesse ei lähe.
    Kolme võidutöö esitlemine ja autasustamine leiab aset 6. novembril Tallinna teletornis toimuva Logistika Aastakonverents 2012: LEAGILE raames. Lisainfo konkursi korraldaja kodulehelt www.sensei.ee.
    Eelmisel aastal pälvis tiitli turistide pööritamine
    Möödunudaastase logistikateo suure auhinna pälvis Eesti Logistikaklaster kruiisilaevade pööringu väljatöötamise ning eduka teostuse eest koostöös Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&S Estoniaga.Logistikateo eesmärk oli teha Tallinnast Läänemere kruiiside algus- ja lõpp-punkt, tuues Eestisse rohkem pööringuturiste, kelle teenindamine on keskmisest suurema kasumlikkusega nii kaubandus-, turismi- kui ka transpordisektorile. Laevakruiiside mõistes on pööring reisijate vahetamise protseduur, kus sama sihtkoht on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punktiks. Kruiisifirma Happy Cruises lõpetas Tallinnas kruiisi, saatis reisijad lennuki peale, võttis lennujaamast uued turistid vastu, kellega järjekordsele kruiisile mindi.2011. aastal toimus Tallinnas pööring viis korda, teenindati 7204 kruiisireisijat. Tallinna Sadama analüüsi järgi on pööringu kogukäive tavakülastustest 2,3 korda suurem (kruiisifirma ostud ettevõtetelt, reisijate kulutused linnas) ning 3,6 korda suurem,  kui võrrelda ainult kruiisifirma oste ettevõtetelt (sadama-, lootsi-, lennujaama- ja veeteedeameti maksud, transport, ekskursioonid, pagasikäitlus, agenteerimistasud, laevavarustamine jms).2012. aastaks oodati toona kuni 20 000 pööringuturisti. Pööringu ellurakendajad olid Eesti Logistikaklastris koostööd tegevad Tallinna Sadam, Tallinna Lennujaam ja CF&S Estonia.
    Mis on mis
    10 parimat 2012. a logistikategu
    Eesti Post lõi üle-baltikumilise kontserniEttevõtte strateegiline suund on olla posti- ja logistikaturul trendide looja ning juhtija. Eesti, Läti ja Leedu võrgustike ühendamine aitab ettevõttel saada Baltimaade parimaks e-kaubanduse partneriks.Eesti Posti klientide jaoks on Baltimaad üks turg, mistõttu on vajadus kogu regiooni katva ühtse võrgustiku järele. Võrreldes muu Euroopaga on Balti riikides e-kaubandusel suur kasvupotentsiaal. Eesmärk on aidata Baltimaade e-poodidel oma turgusid laiendada naaberriikidesse. Logistikaturul tegutsevad globaalsed ettevõtted ning selleks, et nendega konkureerida ja tagada kasumlikkus, tuleb laieneda.Lisaks 355 postiasutusele on Eesti Postil Balti riikides 114 alati avatud Post24 pakiautomaadi. Unikaalsena maailmas on Post24 pakiautomaatidest võimalik kombineerida kulleri, postkontori ja pakiautomaadi kanaleid. Kombineerimislahendus on riigiti erinev. Erinevate vastuvõtu- ja väljastuskanalite kombineerimine tõi tänavu ka World Mail Award’il auhinna. Selleks, et Baltimail edukas olla, tuli leida partner, kelle abil liigutada kaubavoogusid üle Baltikumi ning Euroopa suunal. Eesti Post ostis Leedu ühe suurema kohaliku logistikaettevõtte Unipakas UAB, mis mullu laiendas oma tegevust ka Lätisse. Üle-baltiline võrgustik aitab luua suuremat mahusünergiat ja seeläbi leevendada kulutõusust kaasnevat hinnasurvet.
    EVR Cargo käivitas Eesti ja Ukraina vahelise konteinerrongiKoostöös partneri Citodat Invest OÜga käivitas AS EVR Cargo 2012. aasta veebruaris põhja-lõuna suunalise konteinerrongi ZUBR marsruudil Tallinn–Kiiev/Dnepropetrovsk.Läti, Valgevene ja Ukraina raudteega käis eeltöö rongi käivitamiseks juba 2008. aastast. Senini konteinerite vedu raudteel sellel marsruudil sisuliselt puudus. Seega loodi uus transpordikanal.Raudteede vahel on teenusele kokkulepitud olulise soodustusega veotariif. Septembri lõpuks oli veetud ligemale 7000 TEUd konteinereid. Rongi regulaarne teenus, kus sihtkohtadena on avatud enamus kaubajaamu Valgevenes ja mitmetes Ukraina suuremates sihtpunktides, on avatud kõikidele soovijatele.Lähiajal on teenusega liitumas Moldaavia raudtee ning pikemas perspektiivis on plaan pikendada rongi tegevuspiirkonda üle Läänemere Soome ja Rootsi ning üle Musta mere Türki.
    Telema lõi 4-dokumendi tarnet toetava veebirakenduseLahenduse eesmärk oli toetada Baltimaade jaekettide tarnekorralduse muutust 2-dokumendi tarnelt 4-dokumendi tarnele, vähendades tarnijate vajadust investeeringuteks.Telema 4DOC veebirakendus töötab põhimõttel, et jaeketi poolt saadetud tellimuse põhjal moodustatakse saateleht ning edastakse EDI kujul jaeketile. Jaekett saadab kauba kohalejõudmisel vastuvõtukinnituse, mille põhjal moodustatakse arve.Uue rakenduse eelised:- Väheneb raamatupidamise koormus – arve vastab täpselt vastuvõetud kaubakogustele.- Täpsem ja kiirem protsess (sh raha laekumine), vigade operatiivne käsitlemine.- Konfidentsiaalne – saatelehtedel ja vastuvõtukinnitustel puudub hinnainfo.Tulemused:Selveri, Bauhofi protsessi tugi on realiseeritud. Valmimas on Rimi ja Maxima 4-dokumendi tarneprotsessi toetavad versioonid.Telema 4DOC veebirakendus on soodne ja kiiresti kasutuselevõetav alternatiiv tarkvaraintegratsioonile: 80 lahendust kasutavat tarnijat on hinnanguliselt säästnud kokku 240 000 eurot arenduskulusid.
    Smarten andis Hansapostile võimaluse piiramatuks kasvuksASi Smarten Logistics ja OÜ Hansapost käesoleva aasta logistikateoks on e-kaubamaja ja postimüügifirma logistikaprotsesside ühtlustamine  ja lao kolimine  kaasaegsele laopinnale.Eesti suurima kolmanda osapoole logistikateenuste pakkuja Smarteni eesmärk oli muuta Hansaposti püsikulud muutuvkuludeks. Smarten võttis enda  kanda ka kogu ettevõtte logistika korraldamise, mis vabastas Hansaposti juhtkonna  töötundidest, mis varem kulusid logistika planeerimisele.Kolimisprojekti käigus korrastas  Smarten  Eesti ühe suurema kaugmüügifirma sortimendi põhiandmeid viies laovarude arvestuse tehniliselt uuele tasemele – IT- arendusega seoti  kaubaartiklid vöötkoodide ja laoaadressidega jne.Kogu protsessi  tulemusena on Hansapost saanud võimaluse oma müügitegevuse piiramatuks kasvuks ning juba paar kuud peale projekti käivitamist sisenes Hansapost mööbliärisse ning laiendab jätkuvalt oma kaupade sortimenti.  Oma laopinnast vabanemise järel on Hansaposti juhtkonna hinnangul muutunud  nende põhiäri ja logistika juhtimine paindlikumaks ning muretumaks.
    Trigon Agri  lõi Tallinnasse tootmislogistika jälgimiskeskuse2012. a märtsis avas Trigon Agri Tallinnas tsentraliseeritud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskuse.Töö põhineb GPS-tehnoloogia ja erinevate toetavate tehniliste lahenduste kombinatsioonil. Selle tulemusena kontrollitakse praeguseks keskuses ööpäevaringselt kogu liikuvtehnika igapäevast tööd Venemaal ja Ukrainas (ligikaudu 760 ühikut,  sh järeleveetav agrotehnika). Keskuse peamine eesmärk on kogu grupi ettevõtete transpordi- ja agrotehnika efektiivsem kasutamine, sh viljaveo turvalisuse tagamine, agronoomiliste protsesside reaalajas toetamine ning erinevate ressursside (tööjõud, kütus, väetised, kemikaalid jpm) efektiivsem ja igakordselt sihipärane kasutamine.Lisaks jälgitakse jooksvalt tehnoloogilist protsessi, mis on abiks agronoomidele tööprotsessi paremaks sisuliseks kontrolliks laial geograafilisel alal.Jälgimiskeskus on praeguseks taganud 100%-lise jälgitavuse, toonud finantsilise kasu, tõstnud töö efektiivsust ja kaotanud suure hulga võimalikke riske.
    ABB võttis kasutusele innovaatilise riiuliteenuse2011. aastal korraldas ABB kinnitusvahendite hanke, mille üks eesmärk, lisaks soodsamale hinnale, oli tõsta tarnekindlust.Hanke võitis Ferrometal, kes pakkus välja RFID-tehnoloogial ja kahekarbi süsteemil põhineva väiketarvikute riiuliteeninduse.ABB jaoks on uus RFID- riiuliteenus lihtne ja üheselt mõistetav. ABB töötajal tuleb vaid tühi riiulikarp tõsta kogumisalasse, kus karbi küljes oleva kaugtuvastuskiibi abil loetakse karbilt sisuinfo. Sellega piirdub ABB töötajate osalus tarneprotsessis. Tühjalt karbilt loetud info edastatakse automaatse tellimusena hankijale.Uue protsessi tulemusena toimub karpide täitmine ainult vajaduspõhiselt. Kõrvaldatud on väärtust mittelisavad tööetapid, nagu andmete sisestamine, tellimine ja tarneaegade jälgimine.RFID-teavitusel teenindussüsteem annab kliendile ressursisäästu, kindlustab 100% teenindustaseme ja veatuse. ABB Mootorite ja Generaatorite Jüri tehases tõstis kinnitusvahendite tarnekindluse 99%-le ja varude tase vähenes üle 10%.
    SEBE tõi täistunniekspressi liinile moodsaimad bussidSEBE tõi 2012. aasta augustis Tallinna–Tartu täistunniekspressi liine teenindama kaheksa uut Põhja- ja Baltimaade moodsaimat liinibussi.Uute busside liinidele toomise eesmärk on ühistranspordi kaasajastamine ja kahe linna vahelise regulaarse bussiühenduse kvaliteedi uuele tasemele tõstmine.Täistunniekspressi uued bussid pakuvad Eestis reisijatele esmakordselt ka Euroopa mõistes uuenduslikke töötamis- ja meelelahutusvõimalusi. Igal reisijakohal on personaalsed multimeediaekraanid, mis võimaldavad sõidu ajal vaadata valikut enam kui paarikümnest filmist, kuulata muusikat, vaadata otsepildis kolme vabalevis oleva telekanali programmi, lugeda uudiseid või mängida mänge. Sarnaste võimalustega busse lähiregioonis ei ole. SEBE investeeris uute busside kasutuselevõttu ligikaudu kolm miljonit eurot. Meelelahutussüsteem moodustab sellest 400 000 eurot.Bussid on varustatud kaasaegsete EURO5 heitmenormatiividele vastavate 13-liitriste diiselmootoritega. Busside käiguosa on optimeeritud Eesti topograafiale ning koos parimateaerodünaamiliste omadustega kerega saavutatakse täiendav kütusekokkuhoid. Võrreldes eelnevalt täistunniekspressil reisijaid teenindanud bussidega on kütusekulu vähenenud 2 liitri võrra 100 km kohta, mis tähendab oluliselt vähem heitgaase Eestimaa loodusesse.Võimalikult säästlikuks elektritarbimiseks kasutatakse salongis ja bussi välisküljel gabariitide valgustamiseks LED-lampe. Ökonoomse kasutamise tagamiseks paigaldati tehases bussidele vastav jälgimisseade, mille analüüs ja jälgimine käib üle mobiilse andmeside.Teenindustaseme tõstmine Eesti linnadevahelises ühistranspordis on saanud reisijatelt sooja vastuvõtu. Esimese kahe kuuga on täistunniekspressi reisijate arv kasvanud ligikaudu 15%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
    Tallinna Tehnikaülikoolis startis tarneahelate juhtimise magistriõpeTallinna Tehnikaülikooli eesmärk on pakkuda magistritasemel õpet tarne-ahela juhtimise valdkonnas, väljastamaks tulevikus regulaarselt spetsialiste, kes aitavad kaasa Eesti ettevõtete konkurentsivõime olulisele tõstmisele.- Tarneahela juhtimise õppesuund töötati välja koos Tallinna Tehnikakõrgkooli ja TTÜ erinevate teaduskondadega.Samuti kaasati õppekavaarendusse ja õppetöösse välisõppejõude ja praktikuid.- Moodustati Logistikainstituut ning kaasati spetsialiste ja lektoreid.- Õppesuunda on turundatud ja korraldatud vastuvõtt.- Arendatud ja elluviidud on partnervõrgustiku idee- Tegeletakse uute erialade väljatöötamise, õppetöö planeerimise ja elluviimisegaTänavu sügisel õpinguid alustanud 51 magistrandi tagasiside üritustele ja õppele on olnud positiivne.Üle 20 institutsiooni on huvitunud partneri staatusest, sh Ericsson, maanteeamet, Alexela, Telema, Kaitsevägi, Tallinna Sadam, Harju Elekter, Eesti Post. Kokkulepped on sõlmitud külalisprofessoritega (sh Chalmersist) erialaainete läbiviimiseks.
    Via3L asutas ekspedeerimisfirmaVia3L Speditioni loomine on tekitanud täiendavat grupisisest sünergiat, mis võimaldab Via 3L grupil ainsa Eesti logistikaettevõttena pakkuda kliendile teenuseid kogu tarneahela ulatuses ning kõigil temperatuurirežiimidel.Praegu saab Via 3L kogu rahvusvahelise transpordi tellida grupisiseselt Via3L Speditionilt. Samal ajal teenindab Via 3L AS Via3L Speditionit riigisisestes vedudes ning terminaliteenuste osas.OÜ Via3L Speditioni lisandumine Via 3L gruppi 2011. aastal on 2012 aasta lõpuks andnud tulemused:- Kahekordistanud Via 3L grupi logistikateenustest teenitud müügitulu;- Suurendanud Via 3L klientide rahulolu teenustega, sest kõik vajalikud teenused saadakse ühest kohast;- Aidanud optimeerida Via 3L grupi tugiteenuste kulusid (administreerimine, IT, raamatupidamine, turundus, personali administreerimine jne), jagades neid Via3L grupi ettevõtete vahel.
    DPD uus logistikakeskus käsitleb 100% rohkem pakkeASi DPD Eesti käesoleval aastal avatud logistikakeskus on varustatud ühe modernseima ja võimsaima sorteerimistehnikaga Balti riikides.Logistikakeskuse rajamise eesmärgiks oli klientidele veelgi kvaliteetsema teenuse pakkumine läbi kasvavate pakimahtude efektiivsema käsitlemise. Investeeringu kogumaksumuseks kujunes ligikaudu 2 miljonit eurot.Uus terminal on lisaks kõrgemale läbilaskevõimele ka keskkonda säästvam ja töötajasõbralikum: kasutusel on kombineeritud küttesüsteem, õhkkardinad, uurime päikesepaneelide kasutamise võimalust.Esmalt projekteeriti sorteerimisliin, mille ümber projekteeriti hoone, mis võimaldas saavutada samal ruutmeetrite arvul kahekordse pakkide käsitlemise võimsuse.Arvestatud on ka ettevõtte kasvupotentsiaaliga: suurendades hoonet tulevikus mõnesaja ruutmeetri võrra, on võimalik tõsta käsitlusmahtu vana terminaliga võrreldes 140%.Baltimaade kaasaegseim pakkide sorteerimistehnoloogia võimaldab kasutada kiiremaks laadimiseks loose loading’-põhimõtet uute teleskoopkonveierite abil, mida mööda pakid liiguvad liinilt otse veovahendisse.Tänu Eesti kullerettevõtete seas kasutusel olevale ainulaadsele lahendusele võtab ühe paki käsitlemine veovahendist-veovahendisse aega 30 sekundit.DPD Eesti käsitleb aastas rohkem kui kaks miljonit pakisaadetist.Paki tarneahelas annab iga kiiremini saadetist käsitletud sekund lõppkokkuvõttes ajalise võidu, mis on väärtus nii klientidele kui ka meile endile.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Roheelektrifirma uuendas börsiga tõotusi
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Pangaaktsiad ei suutnud Balti börsiindeksit tõusule viia
Täna taas plussis kaubelnud pangaaktsiate hoost jäi väheks, et kogu Balti börs tõusule viia.
Täna taas plussis kaubelnud pangaaktsiate hoost jäi väheks, et kogu Balti börs tõusule viia.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Eesti majaehituse pärandihoidja: aastas jõuan teha kuni 15 palkmaja
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.