• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 26.10.12, 06:44

Facebooki kasutajad kui laborihiired

Facebook pakub kiiret võimalust uute turundusideede testimiseks. Samas tuleb ka sotsiaalmeedias turundust puudutavatest reeglitest kinni pidada.
Laur Sibold nimetab end turundusekperdiks, kes omab Facebookis lehekülge Dream On OÜ, mida ta ise "karvasekõhu naljaks" nimetab.  "Eks ta selline testpolügon on, selline, et vaadata neid erinevaid lahendusi kuidas kõmumeedia peale hakkab," ütleb ta. Sibold selgitab, et 95% inimestest sotsiaalmeedias ei adu üldse, kas ja kuidas nendega manipuleeritakse. "95% on sildikandjad, kes käivad mööda internetti ringi saamata aru, mis neil seljas on ja ülejäänud 5% on need, kes naeravad nende üle," jagab Sibold inimesed sotsiaalmeediamaastikul kahte gruppi. Facebook on tema sõnul kõige kiireim keskkond nn geriljaturunduse (madalad turunduskulud ja tavatud lahendused - toim) katsetamiseks.
Sibold nendib, et ühest küljest on Facebook hea keskkond katsetamiseks, ent tuntumatel kaubamärkidel peab eetiline piir olema selgem, samuti peab kampaania olema konservatiivsem.
Internetiturunduse eetikareeglitel ja seadustel ei ole erinevusi interneti välise turundusega. "Kehtivad samad põhimõtted, mis mujalgi reklaamis ja promotsioonis. Andmekaitseseadus, reklaamiseadus, Võlaõigusseadus kehtivad igal pool. Samuti toimib tarbijakaitse, neil on lausa oma kaebuse esitamise koht Facebookis. Ja siis on muidugi isiklik sisetunne," selgitab Internetiturunduse agentuuri DreamGrow asutaja Priit Kallas seda, millest turundaja juhinduma peab.
Millega ettevõtted enim Facebookis turundades eksivad, loe pikemalt tänasest Äripäevast.
Autor: Marta Jaakson, Rivo Sarapik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele