Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Marchionne luhtunud unistus suurest Fiatist
Kaks ja pool aastat tagasi seadis Fiati karismaatiline tegevjuht Sergio Marchionne eesmärgi müüa 2014. aastaks aastas 6 miljonit autot. Selle sihi saavutamist pidasid analüütikud ja eksperdid võimatuks. Neil oli õigus.
Nii Fiatit kui ka Chrysler Groupi juhtiv Marchionne ütles hiljuti, et vaatab prognoosid üle, kui mõlemad firmad teatavad oma kolmanda kvartali majandustulemused, vahendas Bloomberg. Juhuslikult on see täna. Analüütikute sõnul peab Fiati juht müügiprognoosi vähendama umbes 15 miljardi euro jagu.
“Marchionne oli 2010. aastal liiga optimistlik,” ütles Bloombergile Fiatist mitu raamatut kirjutanud Bocconi ülikooli professor Giuseppe Berta. “Fiat ja Chrysler ei saa kasvada iseenesest kuulsa 6 miljoni auto piirini.”
Euroopa autoturg on tegemas viimase ligi 20 aasta halvimat aastat ning Fiat on öelnud, et regioonist saadav kahju paisub ilmselt 700 miljoni euroni. Kiiret paranemist samuti näha ei ole, sest uuringufirma LMC Automotive andmeil hoiavad riikide kärpemeetmed nõudlust allpool kriisieelset taset vähemalt 2017. aastani.
Fiat pole ainuke hädasolija. Veel aprillis Euroopa kahjumi peatamise hakkamasaamisega kelkinud Marchionne peab nüüd vastu võtma kurva tõe, et müük tuleb loodetust oluliselt väiksem. Analüütikud prognoosivad, et firma võib terve grupi (Fiat, Chrysler, Ferrari, Alfa Romeo, Lancia ja Maserati) müügiprognoosi 2014. aastaks alandada 2010. aastal prognoositud 104 miljardilt eurolt 89 miljardile eurole.
Müüginumbrite poolest võib Fiat eesmärgile alla jääda 27% ehk 1,6 miljoni auto jagu. Uuringufirma IHS Automotive prognoosib Fiati 2014. aasta müügimahuks 4,4 miljonit autot, mida on 0,3 miljoni võrra rohkem kui sel aastal.
Ometi pole Fiat ainuke hädaline. Prantsusmaa valitsus garanteeris 7 miljardi euro eest võlakirju PSA Peugeot Citroenile, Ford Motor sulgeb Euroopas kolm tehast, Daimler kärpis järgmise aasta kasumiprognoosi ning Volkswagen teatas suurimast kasumi vähenemisest pärast 2009. aasta kolmandat kvartalit.