Anu Jõgi • 6. november 2012 kell 10:06

USA valimised lõid reklaamiraha rekordi

USA presidendivalimiste mõlema kandidaadi kampaania kulud ületavad miljard dollarit, kirjutab Helsingin Sanomat.

Washington Posti teatel on Mitt Romney koos oma toetusrühmaga kogunud valimisteks 1,3 miljardit dollarit (883 miljonit eurot). Demokraat Barack Obama leer on kokku saanud 1,08 miljardit eurot (844 miljonit eurot).

Varasema rekordi tegi Obama 2008. aasta valimistel, kui senaatori taga olnud rahvaliikumine kogus kampaaniaks 750 miljonit dollarit, suure osa sellest väikeannetustena.

Selle raha eest on kandidaadid saanud massiivse kampaania. Uurimiskeskuse Wesleyan Media Project andmetel lasti USA telekanalites valimisreklaami oktoobri lõpus miljonendat korda. Reklaame oli nendel valimistel 40 protsendi võrra rohkem kui kahtedel eelmistel valimistel.

„Kõik olid valmis, et reklaamitulv tugevneb 2008. aastaga võrreldes, aga miljoni reklaami piiri ületamine on uus tase,“ ütles uurimiskeskuse juht Erika Franklin Fowler.

Kampaaniasummade suurenemise taga on osaliselt USA riigikohtu otsus, mis lubab varasemast enam teha anonüümseid ja suuremaid annetusi.

Hetkel kuum