Kristi Malmberg • 10. november 2012 kell 7:52

Kriss Sooniku läbimurde aasta

Tunnen, et tänavune aasta on olnud läbimurdeline, kinnitab 15 riigis oma pesukollektsioone müüv Kriss Soonik.

2008. aastal pesukollektsioonide müüki alustanud Soonik on tänaseks jõudnud oma butiikide või väljapanekutega kaubamajade pesuosakondades ka näiteks Jaapanisse ja Saudi-Araabiasse, kokku on ta esindatud 24 butiigi või väljapanekuga 15 riigis üle maailma. Soonik ise peab tuntuimaks pesubutiigiks, kus ta on esindatud, Harvey Nicholsit Saudi-Araabias.

Eestis müüb Soonik oma pesu Ulakas Kaunitaris ja vähemalt esialgu kavatsebki keskenduda siin ühele poele. Eesti müük on Sooniku sõnul äärmiselt tubli ja hoiab kõrget kohta Suurbritannia ja USA kõrval, millele järgneb jõudsalt nüüd Jaapan

Majandustulemusest Soonik siiski veel rääkida ei taha, kuid kinnitas, et igal aastal on käive kahekordistunud. „Täna mingitest konkreetsetest numbritest rääkida on siiski vara. Tunnen, et tänavune 2012. aasta on olnud meie jaoks läbimurdeline ning meie väiksest hobifirmast hakkab saama äri,” rääkis ta.

Aasta tagasi tutvustas Soonik oma pesukollektsiooni Elle novembrinumbris, mis moemaailmas on kahtlemata väga kõva sõna.  Kuidas see mõjus käibele ja firmale üleüldse? „Sellised asjad otseselt üleöö mingeid muudatusi ei too, pigem on neil pikemaajalised positiivsed küljed,” märkis Soonik. „Meie valdkonnas on see kui kirjutamata reegel, et nendes ajakirjades peab figureerima ning see paneb firma teatud usaldusredeli kõrgemale astmele. Ühest sellisest asjast ainult ei piisa, neid peab pidevalt juurde tulema.”

Soonikute pesufirma on siiani pereäri, lisaks Kriss Soonikule kuuluvad selle omanikeringi ka tema ema ja korvpallitreenerist  isa Riho Soonik. Hulka töötajaid ettevõttel pole, sest enamus inimesi, kelle abikäsi kasutatakse, leitakse allhanke korras või projektipõhiselt. „Sellise mudeli järgi töötavad enamus disainerpesu brände, kellega rahvusvaheliselt kokku puutume. Oleme ikkagi nišifirmad ning selline ülesehitus sobib,” rääkis Soonik.

Hetkel Soonik uusi turge ei sihi, vaid kavatseb lähiajal keskenduda praegustele edasimüüjatele ning oma kodulehe arendamisele, mis ühtlasi on ka tema veebipood. Soonik kinnitas, et mõtleb kindlasti ka investorite kaasamisele, kuid seda tulevikus.  „Alustasime firmaga kui just suur majanduslangus algas. Strateegia, mida ma algusest peale juurutasin, oli kasvada samm-sammult ning kulutada ainult sellistele asjadele, mis tõesti olulised on,” lausus ta. „Eelkõige peab sul olema kvaliteetne toode, mis jõuab õigeaegselt poodi, ning siis võib edasi liikuda nö edevamatele radadele.”

 

Hetkel kuum