Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene ja Ukraina põldudel hoitakse Eestist silm peal

    Üks põnevamaid tänavusel parima logistilise saavutuse konkursil oli Trigon Agri märtsis avatud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskus.

    Keskuses tehakse tööd, kombineerides omavahel GPS tehnoloogiat ja mitmesuguseid toetavaid tehnilisi lahendusi. Tänu sellele suudetakse keskuses ööpäevaringselt kontrollida kogu liikuvtehnika igapäevast tööd Venemaal ja Ukrainas.
    Äripäeva küsimustele vastas Trigon Agri AS tootmislogistika juht Martin Paukson.
    Miks otsustati jälgimiskeskus just Eestisse luua?
    Trigon Agri tsentraliseeritud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskuse lõime Eestisse, sest soovisime jagada kogu grupi ettevõtetega samaaegselt ja koordineeritult rahvusvahelist kogemust uute tehnoloogiate kasutuselevõtul. Samuti suurendada regioonide vahelist protsesside jälgitavust ja standardiseeritust, maandada erinevaid riske ja toetada igakülgselt grupi tasemel juhtimisotsuseid.
    Praktiliselt võimaldab saadud info ja vahetu kogemus oluliselt suurendada info kasutamise võimalusi ning ohjata võimalikke riske tehnika (väär)kasutamisel ning tõhustada agronoomiliste protsesside kontrolli. Samuti on oluline eesmärk luua kõigi jaoks ühtne tööstandard ja kehtestada kõigi osapoolte töö spetsiifikat arvesse võtvad ühised reeglid.
    Kui meil on samaaegselt info ja võrdlevad kogemused kõigi regioonide kohta, hoiab see suure hulga aega kokku ja on ainulaadseks võimaluseks jõuda info kiirema rakendamiseni kõigis regioonides praktiliselt üheaegselt. Seda ühest küljest operatiivselt, reageerides sellele, kui miski ei vasta kokkulepitule, tööaega kasutatakse vääralt või tuleb ette agronoomilisi kõrvalekaldeid. Teisest küljest administratiivselt ehk installatsioonide, seadmete tootjate tehnilise toe, kokkulepete, protseduuride, reeglite, töö fikseerimise vormide jne poolest.
    Kuidas teie tehniline lahendus töötab?
    Süsteemi tehniliseks lahenduseks on GPS tehnoloogial põhinevad, kuid oluliselt tehniliselt täiendatud praktilised installatsioonid kogu masinapargile. Need võimaldavad lisaks tavapäraselt jälgitavatele parameetritele, nagu asukoht, kiirus, distants, marsruut, jälgida ka teisi meie jaoks olulisi spetsiifilisi parameetreid.
    Identifitseerime reaalajas mistahes sõiduki juhi, sõiduvahendi, haagise või põllumajandusliku agregaadi, tuvastame tööaja kasutamise ajaliigi ja kestvuse, jälgime tööoperatsiooni vastavust plaanidele ning jälgime ka tööoperatsiooni sisu. Näiteks viljakoristusel näeme tehtud tööd nii mahuliselt kui koguseliselt, fikseeritud on kõik kombainide seisakud ja töö, punkrite täituvus ja laadimised, külvitöödel suudame graafiliselt jälgida külvisügavust ja tehnoloogilise protsessi järgimist ning päev päevalt jälgime enam ka teisi agronoomide poolt määratletud parameetrite võimalikke kõrvalekaldeid. Lisaks saame teostada paljude sõidukite diagnostikat, et toetada kohalikke insenere varuosade või tehnilise toe kiiremaks korraldamiseks kohapeal. Võimalik on ka masinatootjate nõutud hooldustsüklite jälgimine.
    Süsteemi efektiivsuskontrolli rakendamist abistab geo-mõõdistatud ja digitaliseeritud põldude andmebaas, mis tagab lisaks igakordse ja automaatse töökoha identifitseerimisele ka väga täpse töömahu kontrolli iga põllul, täieliku maakasutuse ajaloo. See on jälgitav nii reaalajas internetis kui analüüsitav hiljem põldude andmebaasis.
    Süsteemi administratiivseks selgrooks on vastutuste, normide ja reeglite selge ja ühtne määratlemine ja ametlik kehtestamine kõigis hallatavates regioonides ja nendega tööjuhendite täiustamine. Tänaseks kokku pandud ka sellekohane käsiraamat.
    Kuidas jõudsite selleni, et sellist süsteemi vaja on?
    Teistest põllumajandusettevõtete lahendustest Venemaal ja Ukrainas eristab meid kindlasti saadava info vahetu kasutamine. Paljude jaoks on GPS tehnoloogial põhinev pigem järelkontroll, meie jaoks aga ka võimalus otse sekkuda. Seetõttu suudame kindlasti palju võimalikke riske maandada enne, kui nad tegelikkuses kas osaliselt või täielikult saaks realiseeruda. Järelkontroll tagab aga, et ametlikult kokkulepitud vastutused saaks rakendatud.
    Kui suur on süsteemi kasu?
    Finantsiline kasu väljendub eelkõige kütusenormide langetamises ja kehtestatud piirides tulemuse saavutamisel, mis olenevalt sõiduki kategooriast ulatuvad kuni 30% väiksemate normideni. On regioone, kus meie sõidukid läbivad igas kuus summaarselt enam kui 500 000 kilomeetrit. Kindlasti on normidest kinnipidamise nõudmine koos seonduva vastutusega viinud miinimumini kütusevarguste võimaluse.
    Otsest mõju efektiivsusele näeme ka selles, et tänu tööaja paremale jälgitavusele on kahanenud oluliselt vajadus lisa- või renditehnika kasutamiseks hooaja tipphetkedel ning varasemaga võrreldes on suurenenud tehtava töö maht iga masina kohta.
    Kui palju on tõusnud töö efektiivsus?
    Tänu pidevale jälgitavusele jäävad tegemata mittevajalikud sõidud, vähenevad tühisõidud ning aktsepteerime vaid GPS fikseeritud distantse. See tähendab, et kadunud on igasugune mõte spidomeetrinäite võltsida. Lisaks sekkume jooksvalt ja kohalikke olusid arvestavalt optimaalsemate marsruutide valikusse, valedesse tehnika juhtimisvõtetesse nagu sobimatu kiirus, mootori pöörded jne, ning ka tehnika ümberjaotusse laial geograafilisel alal. Näiteks kui operatiivne olukord töö tegemise piirkonnas muutub, siis kohe ka vastavalt reageeritakse.
    Peale selle rakendame regioonides ka töötajatele distsiplineerivaid kvaliteedikontrolli põhimõtteid vastavalt kokkulepitud reeglitele ja ulatuses, sh vajadusel töötasu alandamist.
    Millised riskid olete maandanud?
    Tööprotsessid, sh vilja jt materiaalsete väärtuste teekond, on pidevalt jälgitavad, ehk tehnika teeb ainult sihipärast tööd ja kogu tehnika on pidevalt nähtav ning turvaliselt pargitud ka pärast tööd. Täielikult on välistatud see, et tehnika sattuks kas tahtlikult või tahtmatult meile teadmata põhjustel võõrastele põldudele.
    Oluline riskide alandaja on ka tervikliku info koondamine grupi tasemel. See on andnud täiendavaid võimalusi täpsemaks ja ning ühtsemaks agronoomiliseks kontrolliks.
    MIS ON MIS?
    Trigon Agri logistikategu
    Keskuse peamine eesmärk on kogu grupi ettevõtete transpordi- ja agrotehnika efektiivsem kasutamine. Muuhulgas soovitakse kindlustada vilja turvaline vedu, toetada reaalajas agronoomilisi protsesse ning kasutada efektiivsemalt ja sihipärasemalt mitmesuguseid ressursse nagu tööjõud, kütus, väetised, kemikaalid jpm.
    Peale selle teostatakse jooksvalt tehnoloogilise protsessi jälgimist, mis on abiks agronoomidele tööprotsessi paremaks sisuliseks kontrolliks laial geograafilisel alal.
    Aasta Logistikategu
    Tänavusele Aasta Logistikateo konkursile esitati tähtaegselt 12 logistikategu: ABB ja Ferrometal, DHL, DPD, Eesti Post, EVR Cargo, SEBE, Smarten Logistics ja Hansapost, Tallinn Airport GH, Telema, Trigon Agri, TTÜ ja Via 3L.
    Kolme võidutööd esitletakse ja autasustatakse 6. novembril Tallinna Teletornis toimuval Logistika Aastakonverentsil.
    Varasematel aastatel on Suure Auhinna pälvinud Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.
    Autor: Mariliis Pinn, Rivo Sarapik
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.