Nii oleme jõudnud väga heade tulemusteni: oodatust paremini läheb näiteks maiustuste turul, kus Fazer vähemalt Eestis kindlalt teist kohta hoiab. Parimate näitajatega on šokolaadi- ja kummikommid, nende seas on Angry Birds parim müügiartikkel.
Tulevikku vaadates jääb Eesti Fazeri koduturuks. Olen nõus Fazer Grupi juhtkonnaga, kes usub, et oma uue pagaritoodete ja maiustuste strateegiaga saavutame tulusa kasvu.
Olete viimastel aastatel kahjumis püsinud. Kas sel aastal läheb paremini? Meil on olnud raskusi nagu paljudel teistelgi ettevõtetel möödunud aastal –majanduslangus tabas meid kõiki. Tänu uuele strateegiale ja muudatustele usun aga kindlalt, et näeme peagi arengut.
Mis puudutab selle aasta käivet, siis oleme maiustuste puhul plaanist ees, kuid pagaritoodete poolel jällegi maas. Veel tuleb arvesse võtta tõsiasja, et leiva-saia turul on raske, kui oled suuruselt kolmas. Areng ja muutused toimuvad sammhaaval, nagu nägime 2011. ja 2012. aastat võrreldes.
Kas vastab tõele, et vahetasite müügimeeskonna välja? Ei, see ei ole tõsi. Oleme uue strateegia toetamiseks teinud muudatusi töörollides ja töökohustustes.
Fazeri uus strateegia pole üksnes äriplaan, vaid puudutab väga paljude tööviiside muutmist. Muutused on ettevõtte kasvamiseks ja konkurentsivõime säilitamiseks vajalikud.
Aga töötajate arv, kas see on jäänud samaks? Me ei ole töötajate arvu vähendanud ega kavatse seda teha. Fazeril on tugevad eeldused kasvamiseks, ent see kasv ei tule kindlasti töötajate arvu vähendades.
Millal loodate leida Fazer Eestile uue juhi? Kas selleks korraldatakse konkurss? Tegevjuhi asendamine pole nädalate küsimus, kuid olen kindel, et leidub inimesi, kes on professionaalid ja omavad kogemusi nii juhtimises kui ka äris.