• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 28.11.12, 23:00

Fazer lubab paremaid tulemusi

Uut juhti otsiva ASi Fazer Eesti viimaste aastate tulemused pole kiita, ent uue strateegia abil loodetakse majandusseisu parandada. Alates 2009. aastast on Fazer Eesti ärikasum vähenenud. 2010. aastal jäädi ligi 168 000 euroga kahjumisse ning möödunud aastal ulatus see number juba 367 000 euroni.
Viimase kahe aasta jooksul on ettevõtte käive tagasihoidlikult kasvanud. Mullu oli see 22,8 miljoni eurot.
Fazer Bakeries & Confectionery äriüksuse tegevjuht Gunita Kiesnere, kes täidab praegu juhi kohuseid on kindel, et Fazer Eesti jõuab uuesti kasumisse.
Numbrite põhjal ei lähe Fazer Eestil kuigi hästi. Kuidas Te ise praegust olukorda hindate? Konkurents Eesti leiva-saia turul on väga tihe ja loomulikult mõjutab see meie kasumlikkust. Fazeri uued tooted on aga äärmiselt edukad ja me jätkame uute maitsete ja ideedega väljatulemist.
Nii oleme jõudnud väga heade tulemusteni: oodatust paremini läheb näiteks maiustuste turul, kus Fazer vähemalt Eestis kindlalt teist kohta hoiab. Parimate näitajatega on šokolaadi- ja kummikommid, nende seas on Angry Birds  parim müügiartikkel.
Tulevikku vaadates jääb Eesti Fazeri koduturuks. Olen nõus Fazer Grupi juhtkonnaga, kes usub, et oma uue pagaritoodete ja maiustuste strateegiaga saavutame tulusa kasvu.
Olete viimastel aastatel kahjumis püsinud. Kas sel aastal läheb paremini? Meil on olnud raskusi nagu paljudel teistelgi ettevõtetel möödunud aastal –majanduslangus tabas meid kõiki. Tänu uuele strateegiale ja muudatustele usun aga kindlalt, et näeme peagi arengut.
Mis puudutab selle aasta käivet, siis oleme maiustuste puhul plaanist ees, kuid pagaritoodete poolel jällegi maas. Veel tuleb arvesse võtta tõsiasja, et leiva-saia turul on raske, kui oled suuruselt kolmas. Areng ja muutused toimuvad sammhaaval, nagu  nägime 2011. ja 2012. aastat võrreldes.
Kas vastab tõele, et vahetasite müügimeeskonna välja? Ei, see ei ole tõsi. Oleme uue strateegia toetamiseks teinud muudatusi töörollides ja töö­kohustustes.
Fazeri uus strateegia pole üksnes äriplaan, vaid puudutab väga paljude tööviiside muutmist. Muutused on ettevõtte kasvamiseks ja konkurentsivõime säilitamiseks vajalikud.
Aga töötajate arv, kas see on jäänud samaks? Me ei ole töötajate arvu vähendanud ega kavatse seda teha. Fazeril on tugevad eeldused kasvamiseks, ent see kasv ei tule kindlasti töötajate arvu vähendades.
Millal loodate leida Fazer Eestile uue juhi? Kas selleks korraldatakse konkurss? Tegevjuhi asendamine pole nädalate küsimus, kuid olen kindel, et leidub inimesi, kes on professionaalid ja omavad kogemusi nii juhtimises kui ka äris.
Tegeleme uue juhi otsimisega ja meie esimene samm on hinnata sisemisi ressursse.
 
Taust
Fazer jäi juhita
tänavu oktoobris Fazer Eesti ASi juhina tööd alustanud Helle Kirs-Toiger otsustas 26. novembril ettevõttest isiklikel põhjustel lahkuda.Uue juhi ametisse määramiseni täidab juhi kohuseid Fazer Bakeries & Confectionery äriüksuse tegevjuht Gunita Kiesnere.
 
Kommentaar
Turg püsib stabiilne
Asso Lankots, Leibur ASi juhtSeda küll öelda ei saa, et ajad rasked oleksid. Ehkki tänavune majandusstatistika näitab tõusu, peegeldab eratarbimine, et toidutööstusesse pole kasv jõudnud. Siiski pole tegu halva aastaga.Lähiaastatel püsib turg arvatavasti stabiilsena nii rahaliselt kui ka mahtudelt. Mahud võivad veidi väheneda, aga rahaliselt kompenseerivad selle tõenäoliselt struktuursed muutused sortimendis.Rahaliselt leiva-saia turg oluliselt ei muutu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele