Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    39% eestlastest kasvatab kartulit või ostab selle sugulastelt

    39% Eesti inimestest kasvatab kartulit ise või hangib selle sugulastelt, selgus MTÜ Eesti Kartul tellitud uuringust.

    41% tarbijaist ostab kartuli jaekaubandusest ja 15% turult. 71% tarbijaist ostab lahtist kartulit, 34% pakendatud kartulit, eelistades kilepakendit. Paberpakendi eelistajate osakaal on marginaalne (2%). Samuti selgus uuringust, et 69% eestimaalastest peab kartulit tervislikuks.
    MTÜ Eesti Kartul juhatuse esimees Kalle Hamburg ütles, et tuhandet eestimaalast hõlmav küsitlus andis hea ülevaate inimeste kartulitarbimisest ja teadlikkusest.
    "Võib öelda, et kolmandik inimestest Eestis ehk 30% sööb kartuleid iga päev, 60% mõned korrad nädalas," ütles ta ja lisas, et ehkki kartuli kõrvale on viimastel aastakümnetel tekkinud konkurente muude toiduainete näol ning selle tarbimine aastas inimese kohta on langenud, ei kao kartul eestimaalaste laualt kuhugi.
    "Eriti rõõmustav on, et 77% peredest vastas, et nende lapsed söövad kartulit meeleldi ning ainult 32% arvas, et lapsed eelistavad kartulist valmistooteid nagu krõpsud või friikartulid," lisas Hamburg.
    Eesti Kartuli juhi sõnul näitab uuring, et tarbijad pole väga hästi kursis kartuli sortidega ning ei oska arvestada sordi sobivust toiduks. "Vaid 27% inimest arvestab kartulisordi sobivust toidu tegemiseks ja 53% tarbijatest pole selle peale tulnud või ei arvesta sellega. Näeme siin Eesti Kartuli jaoks suurt väljakutset, et harida inimesi, mis sort sobib pudru või salati tegemiseks ja mis sort ahjus küpsetamiseks või friikartulite valmistamiseks."
    Hamburg tõdes, et uuringu andmete põhjal pole täna inimeste huvi selle vastu kuigi suur. "41% tarbijatest ei vaata pakendilt mingit teavet, sordi nime jälgib 31% ja tootja nime 26%. Vaid 3% jälgib juhiseid kasutusotstarbe kohta."
    Tarbijate tüüpiline ostukogus on korraga 2-3 kilo kartulit. Uuringu viis läbi Turu-Uuringute AS oktoobris 2012.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.