• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.12.12, 14:20

39% eestlastest kasvatab kartulit või ostab selle sugulastelt

39% Eesti inimestest kasvatab kartulit ise või hangib selle sugulastelt, selgus MTÜ Eesti Kartul tellitud uuringust.
41% tarbijaist ostab kartuli jaekaubandusest ja 15% turult. 71% tarbijaist ostab lahtist kartulit, 34% pakendatud kartulit, eelistades kilepakendit. Paberpakendi eelistajate osakaal on marginaalne (2%). Samuti selgus uuringust, et 69% eestimaalastest peab kartulit tervislikuks.
MTÜ Eesti Kartul juhatuse esimees Kalle Hamburg ütles, et tuhandet eestimaalast hõlmav küsitlus andis hea ülevaate inimeste kartulitarbimisest ja teadlikkusest.
"Võib öelda, et kolmandik inimestest Eestis ehk 30% sööb kartuleid iga päev, 60% mõned korrad nädalas," ütles ta ja lisas, et ehkki kartuli kõrvale on viimastel aastakümnetel tekkinud konkurente muude toiduainete näol ning selle tarbimine aastas inimese kohta on langenud, ei kao kartul eestimaalaste laualt kuhugi.
"Eriti rõõmustav on, et 77% peredest vastas, et nende lapsed söövad kartulit meeleldi ning ainult 32% arvas, et lapsed eelistavad kartulist valmistooteid nagu krõpsud või friikartulid," lisas Hamburg.
Eesti Kartuli juhi sõnul näitab uuring, et tarbijad pole väga hästi kursis kartuli sortidega ning ei oska arvestada sordi sobivust toiduks. "Vaid 27% inimest arvestab kartulisordi sobivust toidu tegemiseks ja 53% tarbijatest pole selle peale tulnud või ei arvesta sellega. Näeme siin Eesti Kartuli jaoks suurt väljakutset, et harida inimesi, mis sort sobib pudru või salati tegemiseks ja mis sort ahjus küpsetamiseks või friikartulite valmistamiseks."
Hamburg tõdes, et uuringu andmete põhjal pole täna inimeste huvi selle vastu kuigi suur. "41% tarbijatest ei vaata pakendilt mingit teavet, sordi nime jälgib 31% ja tootja nime 26%. Vaid 3% jälgib juhiseid kasutusotstarbe kohta."
Tarbijate tüüpiline ostukogus on korraga 2-3 kilo kartulit. Uuringu viis läbi Turu-Uuringute AS oktoobris 2012.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele