• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.12.12, 14:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

39% eestlastest kasvatab kartulit või ostab selle sugulastelt

39% Eesti inimestest kasvatab kartulit ise või hangib selle sugulastelt, selgus MTÜ Eesti Kartul tellitud uuringust.
41% tarbijaist ostab kartuli jaekaubandusest ja 15% turult. 71% tarbijaist ostab lahtist kartulit, 34% pakendatud kartulit, eelistades kilepakendit. Paberpakendi eelistajate osakaal on marginaalne (2%). Samuti selgus uuringust, et 69% eestimaalastest peab kartulit tervislikuks.
MTÜ Eesti Kartul juhatuse esimees Kalle Hamburg ütles, et tuhandet eestimaalast hõlmav küsitlus andis hea ülevaate inimeste kartulitarbimisest ja teadlikkusest.
"Võib öelda, et kolmandik inimestest Eestis ehk 30% sööb kartuleid iga päev, 60% mõned korrad nädalas," ütles ta ja lisas, et ehkki kartuli kõrvale on viimastel aastakümnetel tekkinud konkurente muude toiduainete näol ning selle tarbimine aastas inimese kohta on langenud, ei kao kartul eestimaalaste laualt kuhugi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Eriti rõõmustav on, et 77% peredest vastas, et nende lapsed söövad kartulit meeleldi ning ainult 32% arvas, et lapsed eelistavad kartulist valmistooteid nagu krõpsud või friikartulid," lisas Hamburg.
Eesti Kartuli juhi sõnul näitab uuring, et tarbijad pole väga hästi kursis kartuli sortidega ning ei oska arvestada sordi sobivust toiduks. "Vaid 27% inimest arvestab kartulisordi sobivust toidu tegemiseks ja 53% tarbijatest pole selle peale tulnud või ei arvesta sellega. Näeme siin Eesti Kartuli jaoks suurt väljakutset, et harida inimesi, mis sort sobib pudru või salati tegemiseks ja mis sort ahjus küpsetamiseks või friikartulite valmistamiseks."
Hamburg tõdes, et uuringu andmete põhjal pole täna inimeste huvi selle vastu kuigi suur. "41% tarbijatest ei vaata pakendilt mingit teavet, sordi nime jälgib 31% ja tootja nime 26%. Vaid 3% jälgib juhiseid kasutusotstarbe kohta."
Tarbijate tüüpiline ostukogus on korraga 2-3 kilo kartulit. Uuringu viis läbi Turu-Uuringute AS oktoobris 2012.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele