Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kapo hoiatas ministreid

    Kui riigifirmale EVR Cargole otsiti uut juhti, siis saatis kaitsepolitsei ministritele ja presidendile salajase raporti, milles viidati võimalikele riskidele. Hoolimata kapo hoiatusest valiti Ahto Altjõe EVR Cargo juhiks.

    Äripäevale teadaolevalt puudutas kapo raport raudteel kaubavedudega tegeleva EVR Cargo ümber tiirlevaid mõjukaid äriliidreid, kes üritasid riigifirma juhiks sokutada endale soodsa inimese.
    Eelmise kuu algusest töötab EVR Cargo juhatuse esimehena Ahto Altjõe. "Esimesel töönädalal ei jõudnud ma ühtegi korda lõunalegi," räägib ta Balti jaama juures asuva raudtee-ettevõtte peamaja neljanda korruse kabinetis istet võttes. Eelmise töökoha, ehitusfirma Nordeconi Ukraina tütarfirma juhtimise otsad on vaja veel kokku tõmmata, kuid raudteele tuli Altjõe tagasi nagu koju. "Ehkki läksin siit juba 11 aastat tagasi ära, tunnen ettevõttes paljusid inimesi," märgib ta.
    Avalikkusele suhteliselt tundmatu riigifirma juhatuse esimehe valimine on kui solvumisi ja kirgi täis seebiooper. Õiendamisi, kompra jagamisi ja kahtlustamisi on nii koalitsioonipartnerite Reformierakonna ja IRL-i, kui ka raudtee ümber tiirlevate ärigruppide vahel. Põhjus peitub selles, et erinevalt infrastruktuuri haldavast Eesti Raudteest võib just kaubavedudega tegelev EVR Cargo osutuda magusaks koostööpartneriks transpordiäriga tegelevatele suurettevõtjatele.
    Konkurss oli augustis juba jõudnud lõpusirgele ja sõelale olid jäänud Altjõe ja senine juhatuse esimehe kohusetäitja Indrek Paal. Samal ajal liikusid linna peal aga jutud mõlema mehe sidemete ja luukerede kohta. Koguni majandusminister Juhan Parts kurtis kitsamas ringis, et kapo on saatnud EVR Cargoga seoses karmi raporti. Avalikult pole Parts nõus seda raportit kommenteerima.
    See Partsu hinnangul karm raport oli kaitsepolitsei poolt igal nädalal valitsuse liikmetele ja presidendile saadetav riigisaladusega kaetud raporti, milles kirjeldati EVR Cargo ümber toimuvat laiemalt ja võimalikke riske seoses mitme persooniga.
    Pikemalt loe tänasest Äripäevast.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.