• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik: kiirlaenuandja peab veenduma kliendi maksejõulisuses

    Valitsus kiitis täna heakskiidu seaduseelnõu, mis seab kiirlaenude andmisele selgemad raamid, et vähendada ülejõukäivate laenude võtmist.

    Eelnõu valitsusele esitanud justiitsminister Hanno Pevkuri sõnul on tarbimislaenu andmise tingimuste täpsustamise eesmärk kaitsta tarbijat kergekäeliselt liiga suurte kohustuste võtmise eest ning panna laenuandjad põhjalikumalt kontrollima laenaja tausta.
    "Eelnõuga saab üheselt paika laenuandja kohustus kontrollida, kas inimene, kellele laen antakse, selle ka kokkulepitud tingimustel tagasi suudab maksta. Selline täpsustus vähendab edaspidi olukordi, kus laenu antakse kõigile, kes seda ainult soovivad ning hiljem hakatakse laenajalt kohtu kaudu ebamõistlikke kohustuste täitmist nõudma. Loodame, et selle seaduse jõustumisel muutuvad kiirlaenupakkujad tarbijate suhtes vastutustundlikumaks," sõnas ta.
    Heakskiidu saanud eelnõu täpsustab tingimused, mida laenuandja peab jälgima, et välistada laenu andmine inimesele, kes seda hiljem tagasi maksta ei suuda. Näiteks peab laenuandja kontrollima laenuvõtja varalist seisu ning regulaarse sissetuleku olemasolu. Lisaks peab laenuandja kontrollima, ega laenajal pole varasemaid makseprobleeme ning analüüsima seda, kuidas mõjutaks laenaja majanduslikku seisu võetud kohustuse suurenemine näiteks intressi tõusu tagajärjel.
    Kindlasti tuleb laenu andes vaadata ka laenaja juba võetud kohustusi, näiteks kas inimesel on suure kuumaksega autoliising või on ta soetanud järelmaksuga asju ning nende maksed vajavad alles tasumist.
    Eelnõuga määratakse selgemalt ära, et laenuvõtja kohta andmete kogumine ja laenuvõtja krediidivõimelisuse hindamine on laenuandja kohustus. Eelnevalt tõlgendati kehtinud seadust üsna laialt, mis tähendas tihtipeale seda, et kohustus tõestada oma maksejõulisust lükati laenuvõtjale.
    Teine suurem muudatus on ette valmistatud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt ning puudutab reklaamiseaduse muutmist, mille tagajärjel tarbijakrediidi reklaam peaks muutuma vastutustundlikuks ja tasakaalustatuks ega tohi kallutada tarbijaid läbimõtlematult laenu võtma.
    Näiteks ei tohi eelnõu kohaselt tarbijakrediidi reklaamis laenuga saadud võimaluste kohta käiv teave domineerida laenamisega kaasnevate kohustuste kohta käiva informatsiooni üle. Samuti täpsustatakse reklaamis esitatavat kohustuslikku teavet ja selle esitamise viisi. See välistab edaspidi kahetimõistetavate lubaduste andmise ja emotsionaalse fooni loomise laenureklaamides ning selle ajel tehtud otsuseid laenu võtmisel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andi Pleskovski: laopindade turul valitsevad uued trendid
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Kohvi hind tõusis kümne aasta kõrgeima tasemeni
Kohvi hind on tõusnud kümne aasta kõrgeima tasemeni, ettevõtted ja kauplejad püüavad turult kätte saada kõike, mis võimalik. Aasta lõpus on nõudlus kasvanud ning tarneahelaga seotud probleemid piiravad pakkumist, vahendab Financial Times.
Kohvi hind on tõusnud kümne aasta kõrgeima tasemeni, ettevõtted ja kauplejad püüavad turult kätte saada kõike, mis võimalik. Aasta lõpus on nõudlus kasvanud ning tarneahelaga seotud probleemid piiravad pakkumist, vahendab Financial Times.
Trükitööstuse TOPi III koht: rahatrüki masinad vuravad hoolega
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.
Euroopa aasta idufirmade seast tõusevad esile Wise ja Wolt
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.