Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki uus laen võib rääkida dividendist

    Neljapäeval teatas Tallink 440 miljoni eurose laenulepingu sõlmimisest. Raha kasutatakse olemasolevate laenude refinantseerimiseks.

    Ennetähtaegselt makstakse tagasi neli varasemalt sõlmitud laenu, sealhulgas seni suurima, Silja Line’i ostu ajal võetud laen. Lisaks makstakse täielikult tagasi kõik 2009. aastal sõlmitud laenulepingute muudatustega edasilükatud põhisummad.
    Tehingu tulemusel vähenevad kontserni laenude aastased tagasimaksed lähiaastatel ning suureneb finantsiline paindlikkus.
    Näiteks 2013. aasta varasemad kohustused oleks näinud ette 232 miljoni eurost laenumakset, mis uue lepingu alusel jääb vaid 106 miljoni euroseks.
    “Selle põhjal saab arvutada ka, et palju neil raha võiks järele iga aasta jääda,” kirjutas LHV foorumis Kristo Oidermaa. “EBITDA ootus on umbes 160 miljonit eurot aastas, investeeringud umbes 10–15 mln eurot aastas praegusel tasemel ehk vaba rahavoog võiks olla 145–150 miljonit eurot. Kui võtta laenude tagasimakseks 106 miljonit eurot pluss umbes 30 miljonit eurot intressikulu, siis midagi ikka jääb dividendimakseteks.”
    Tallink võib valmistuda dividendide makmiseks. “Kuna dividendide maksmine on meie strateegias kindlalt sees, siis laenu võtmisel püüdsime sellega arvestada, et kontsernil oleks võimalik oma strateegilisi eesmärke täita,” kommenteeris 440 miljoni euro laenu võtmist seniste võlakohustuste refinatseerimiseks Tallinki finantsdirektor Janek Stalmeister. “Arvan, et sellise suurusega laenu saamine praeguses majanduskeskkonnas on kindel märk, et pangad usaldavad ettevõtet,” lisas ta.
    “2013. aasta intressikuludes ootame langust,” jätkas Stalmeister.
    Kui püüda tagantjärele hinnata Citi erinevate fondide ja teiste suuremate investorite koondumist Baltic Cruises Holdingsisse, kellele kuulub 15,73 protsenti Tallinkist, võiks selle taga näha ka motiivina võimalust hoida kokku dividendide tulumaksu pealt. Loodetavasti räägib Tallink ise uuel aastal siis juba makstavast dividendist.
  • Hetkel kuum
Indrek Lepik: kui palju maksab raketirünnak Rakvere pihta?
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Apple’ist võib saada digiturgude määruse esimene ohver
Euroopa Komisjon alustas esimest uurimist uue digiturgude määruse (DMA) põhjal, kahtlustades Apple’it äpiloojate diskrimineerimises.
Euroopa Komisjon alustas esimest uurimist uue digiturgude määruse (DMA) põhjal, kahtlustades Apple’it äpiloojate diskrimineerimises.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
EL lisas 27 Vene varilaevastiku alust sanktsioonide nimekirja
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Tööpäev parima juhiga: viis nippi, kuidas olla edukam juht
Eesti Personalijuhtimise Ühingu (PARE) tegevjuht Kai Saard käis luurel, kuidas Eesti parim juht Ivo Suursoo päriselt juhib, kuidas töötab, mida loeb ja kellega suhtleb.
Eesti Personalijuhtimise Ühingu (PARE) tegevjuht Kai Saard käis luurel, kuidas Eesti parim juht Ivo Suursoo päriselt juhib, kuidas töötab, mida loeb ja kellega suhtleb.