• OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−1,47%36 045,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,7
  • OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−1,47%36 045,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,7
  • 29.01.13, 05:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aitab palgatööst!

Lõppenud aastal võttis uute ettevõtete asutamine on küll veidi hoogu maha, kuid ajendeid ettevõtlusega alustamiseks leidub endiselt.
Äriregistri andmetel loodi eelmisel aastal ligi 13 500 osaühingut ja aktsiaseltsi ning tegevust alustas üle 2000 füüsilisest isikust ettevõtja. Uusi ettevõtjaid kokku on võrreldes 2011. aastaga registreeritud kahe tuhande võrra vähem.
Üks eelmisel aastal n-ö ilmavalgust näinud ettevõtetest oli Kohviekspress OÜ, mis tegeleb kohvimasinate ja teepaki-sarnaste kohvipatjade maaletoomisega. "Ettevõtte loomine oli seotud sellega, et turul oli näha tühja auku, mille saaks täita. Seega sai kõik alguse toodetest," kommenteeris juhatuse liige Lauri Liik.Liik ja tema abikaasa Ingrid, kes ise kohvipatjade kasutajad, nägid, et nii kohvipatju kui ka -masinaid pakutakse jaemüügis suhteliselt vähe. See motiveeriski neid ettevõtet looma. "Sellist tüüpi kohvimasinaid on väga paljudel, kes on välismaalt masina soetanud. Eestis ei ole see tehnoloogia levinud," lausus Liik.
Mõte luua pereettevõte ei tekkinud aga üleöö. "See on küpsenud viis aastat. Varem on olnud igasuguseid muid tegemisi nii palju, et ei olnud aega sellele mõelda. See on ikka paras ülesehitamine," tõdes Liik. "Käivitamise pool ongi raske. Leida hankekanalid ja klientuur. Selleks tuleb reklaami teha, mis on kallis. Kui on olemas püsiklientuur, siis läheb kergemaks," märkis ta.
Ettevõte on ennast siiani reklaaminud teles, raadios ja avalikel üritustel, kuid viimasel ajal piirdunud vaid Facebookiga, kuna reklaamimine on väga kulukas. Kõige suurem üritus ja ühtlasi n-ö avapauk oli osalemine Interjöörimessil. "Me ei ole kasutanud otseturundust ehk teinud pakkumisi e-postiaadressidele. Seda oleme vältinud, sest see on kliendile tülikas," sõnas Liik. Ettevõttesse on perekond pannud nii oma raha kui ka saanud ettevõtlustoetust riigilt. "Need, kes tahavad ettevõtet luua, saavad ka tuge. Oleme Eesti riigile tänulikud," rõhutas Liik.
SEB äriarenduse divisjoni direktori Mart Maasiku sõnul ongi tegevusvaldkondadest suurim kasv teenustes, kus 7 kuu andmete põhjal loodi ligi 15% enam ettevõtteid kui 2011. aasta samal ajal. "Endiselt luuakse absoluutarvuna kõige enam ettevõtteid kaubandusvaldkonnas," lisas ta.
IT-lahendusi ja seadmete remonti pakkuva Articeye OÜ ühel omanikest Jaan Tammikul tuli otsus oma ettevõte luua suhtluses - "mõttetalgute käigus," nagu Tammik ise ütleb. Nimelt oli tal tuttavaid, kes samamoodi ise ettevõtlusega tegelemise mõtteid mõlgutasid.Noormees on palgatöötaja, tehnilise hariduse ja taustaga ning on sel erialal töötanud viis aastat. "Ma tean, mida oskan, mis on turuseis ja kas ma saan ka sellel alal läbi lüüa või mitte. Kui ise sellega tegeleda, siis on sul rohkem otsustusvõimalusi ja valikuvabadust ning aja planeerimine on paindlikum. Lühidalt, saan ellu viia oma nägemuse selles valdkonnas," selgitas ta.Ettevõtte asutas ta oma säästudega, aga plaanis on ka ka EASilt toetust küsida. "Olen sõprade kogemusi kuulnud, et EASi toetus on ettevõtte alustamist igati aidanud," lausus Tammik.
Mida soovitab Jaan Tammik teistele noortele ja milliseid uusi ettevõtteid loodi läinud aastal veel, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 10:38
Suur analüüs: majanduskasvu aeglustumine on jõudnud kindlustussektorisse
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele