• OMX Baltic0,69%302,41
  • OMX Riga−0,07%892,77
  • OMX Tallinn0,11%2 068,81
  • OMX Vilnius0,22%1 197,12
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,55%8 783,8
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,02
  • OMX Baltic0,69%302,41
  • OMX Riga−0,07%892,77
  • OMX Tallinn0,11%2 068,81
  • OMX Vilnius0,22%1 197,12
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,55%8 783,8
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,02
  • 30.10.13, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viisid Schibstedi kahjumisse

Norra meediafirma Schibstedi kahjumisse langemise taga oli Eesti Meedia müük Margus Linnamäele ja meediaärimeestele.
Pärast Eesti Meedia müüki hoiatati juba ka investoreid, et üksuse müük võib tekitada umbes 26 miljoni eurose erakorralise kahjumi.
Pikemalt Schibsted oma kvartaliaruandes Eesti Meedia müügile tähelepanu ei pööra, mainides vaid lisaks, et kahjumiga müük mingit maksusoodustust meediafirmale ei andnud.
Arvestamata investeeringuid uutesse online-segmendi äridesse suutis Schibsted oma EBITDA kasumit aastatagusega kasvatada 644 miljonilt 672 miljoni Norra kroonini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Müügimaht ulatus viimases kvartalis 3,65 miljardi Norra kroonini, kasvades aastaga ligi 4%. Segmenditi kasvas oksjonisaitide käive 13%, Norra meediaüksuses püsis 0% peal ning Rootsi meediaüksus näitas 2% langust.
Kui kvartali müügikäive ühtis Bloombergi andmeil enamvähem täpselt investorite keskmise ootusega, siis kahjumiks oodati mõnevõrra väiksemat numbrit (12 miljonit Norra krooni).
Schibstedi juhatuse esimees Rolv Erik Ryssdal sõnul olid nad lõppeva kvartaliga rahul. Korralik kasv saavutati oksjonisaitide segmendis Norra, Rootsi ja Prantsuse turul ning jätkati märkimisväärseid investeeringuid sisenemiseks uutele turgudele.Online kasv ja kulude kokkuhoid pidurdas Skandinaavia meediafirmade marginaalide langust. Eriti positiivsena tuuakse välja veebireklaami 18% käibekasvu (Norra üksuses kasv koguni 33%) ning kasv toimus eriti just mobiili- ja netitelevisiooni keskkonnas. Samas on reklaamimüük paberväljaannetesse ning tellimuste maht vähenemas.
Kuna Schibstedi võetakse rohkem suure potentsiaaliga IT-firmana, siis on ka aktsia liikunud tehnoloogiasektoriga ühes taktis ning möödunud reedel jõudis väärtpaber Oslo börsil 376 Norra kroonini ehk ajaloo kõrgeima tasemeni. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele