Eesti riigile kuuluv raudtee-kaubaveoettevõte EVR Cargo vedas oktoobris 1,3 miljonit tonni kaupa, mis on viimase poole aasta parim tulemus.
Eelmise aasta oktoobrikuu mahtu ületab tänavune tulemus 1,7 protsendi võrra, teatas ettevõte.
EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul on teiste kaubagruppide veomahtude mõõdukas tõus kompenseerinud veidi vähenenud põlevkivivedu ning mineraalsete vedelate kütuste veo ümberjaotumist.
"Samas on tegemist oodatud veomahtude naasmisega talve-eelsele tasemele, tõenäoliselt võib mineraalsete kütuste vedu veel veidi suureneda enne aasta lõppu," ütles ta. "Endiselt saame häid uudiseid raporteerida konteinervedude osas, kus möödunud aastaga võrreldes on kasv olnud suisa 83%," lisas Altjõe.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Konteinerite veomahuks kujunes oktoobris 5958 konteinerühikut (TEU, vastab ühele 20jalasele merekonteinerile), millest suurim osa on liikunud Venemaale –konteinerrongis Moskva Express ning Mitsubishi varuosade konteinerrongis Kalugasse.
Peamistest kaubagruppidest veeti mineraalseid vedelaid kütuseid 385 000 tonni, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 21%, põlevkivi vedu vähenes mullusega võrreldes 12%, 279 000 tonnini. Väetiste vedu kasvas 30%, 301 000 tonnini, keemiakaupade vedu 109%, 119 000 tonnini ja puistekaupade vedu 9%, 85 000 tonnini.
Tähtsaim partnerriik kaubavedudes on endiselt Venemaa, kust saabus või kuhu saadeti 669 000 tonni kaupa, mida on 14% enam kui mullu samal ajal. Põhja-lõuna suunal liikus Läti ja Eesti vahel kokku 108 000 tonni kaupa, mida on 152% mullusest enam. Kasahstani veetav kaubaveomaht vähenes 43%, 76 000 tonnini ning kaubavahetus Valgevene jäi samale tasemele 54 000 tonniga.
Tänavu on EVR Cargo kümne kuuga vedanud kokku 13,1 miljonit tonni ehk 15% vähem kui mullu samal perioodil. Mineraalsete vedalate kütuste vedu on vähenenud 11%, 5,6 miljoni tonnini, väetiste vedu 4,8%, 2,46 miljoni tonnini, põlevkivi vedu 19%, 2,36 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu 47%, 0,91 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu 10%, 0,72 miljoni tonnini.
Venemaaga vahetati raudteetsi kümne kuu jooksul 5,98 miljonit tonni kaupa, mida on kaks protsenti vähem kui mullu. Läti-suunalised veod on kasvanud 59%, 1,23 miljoni tonnini ning Kasahstani suunal on veod kasvanud 18%, 1,17 miljoni tonnini. Olulisel määral on vähenenud veosed Valgevene suunal, kukkudes aastaga 64%, 1,04 miljoni tonnini, põhjuseks möödunud aastal lõppenud ühisprojekt Valgevene ja Venezuela vahel, mida teenindati Eesti kaudu.
Konteinervedude maht on kasvanud 19%, ulatudes 50 800 konteinerühikuni (TEU). "Eelmise aasta edukad projektid Ukraina ja Afganistani suunal on küll läbi saanud, kuid neid veomahte on tänavu asendanud Mitsubishi Kaluga-projekt," selgitas Ahti Altjõe.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.