• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 13.12.13, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink: laevale jäänud autode omanikele tasuta hotell

Eile Helsingi sadamas autoteki õnnetusse sattunud reisilaev Star saabub täna Tallinna reisijateta, kaugemalt pärit autoomanikele pakub Tallink olukorra lahendamiseni tasuta hotellituba.
Eesti ja Soome ametivõimud andsid täna Tallinki reisilaevale loa sõita Tallinna sadamasse, kus alus lossitakse ja omanikele antakse üle rambi rikke tõttu laeva jäänud sõidukid ning alustatakse rambi parandustöödega, teatas Tallink.
Star väljus Helsingi sadamast kella 11.30 ajal pärast seda, kui laeva vigastused vaatas üle klassiühing, mis kinnitas laeva meresõidukõlbulikkust. Ülesõiduloa kooskõlastasid ka Eesti ja Soome meresõidu ohutusega tegelevad ametkonnad.
Ilma reisijateta teekonda alustanud Star jõuab plaanide kohaselt Tallinna kella 15 paiku ja seejärel asutakse laevalt sõidukeid lossima. Plaanide kohaselt saab selleks kasutada Tallinna samas paiknevat kahekorruselist rampi. Kokku on laevas 205 sõidukit, neist 180 sõiduautot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Prognooside kohaselt võib sõidukite lossimine võtta aega, seetõttu Tallink informeerib eraldi iga sõiduki omanikku, millal oma sõidukile järgi tulla.
Tallinnast kaugemalt pärit sõidukiomanikele võimaldatakse viibida kuni olukorra lahendamiseni Tallinki hotellides, samuti avab Tallink autoomanike jaoks eraldi infoala Tallinna sadama D-terminaalis.
Esialgsete vaatluste põhjal põhjustas neljapäeval kell 19.40 juhtunud õnnetuse laeva kahe autoteki vahelise rambi konstruktsioonielemendi purunemine. Mis detail purunes ja mis selle põhjustas, selgitab ekspertiis, mille viivad läbi klassiühing, kindlustusfirmad, rambi tootja ning riiklikud ametkonnad.
Stari ehitas Soome laevaehitaja Aker Yards, mis andis laeva Tallinkile üle 2007. Kõnealuse rambi on tootnud Skandinaavia ettevõte TTS, mis on merendusvaldkonnas tuntud rampide tootja.
44 meetri pikkusele ja 6 meetri laiusele rambile on väljastatud sertifikaat kuni 200tonnise raskuse kandmiseks. Õnnetuse hetkel rambil paiknenud sõidukite kogukaal oli deklaratsioonide alusel 130 tonni. Sõidukite kaalu vastavus deklaratsioonile kontrollitakse üle.
Tallinki teatel on Star ehituselt Tallinki laevade seas unikaalne, samuti pole samasuguse ehituse, mõõtmete ja mehhanismiga rampi kasutusel teistes Tallinki laevades. Rambi erinevatele detailidele tehakse erinevaid plaanilisi hooldusi ja iga viie aasta järel peab ramp läbima uue sertifitseerimise.
Õnnetusega seotud otsesed kahjud hüvitab Tallinki kindlustusfirma, mille esindajad on käinud kahjusid ka üle vaatamas. Kõik muud kulud ja kahjunõuded vaatab Tallink läbi iga juhtumi põhiselt.
Hetkel on tühistatud Tallink Stari reedesed päevased väljumised. Õhtuste väljumiste ja laupäevase graafiku kohta võetakse vastu otsus pärast laeva jõudmist Tallinna.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele