• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.12.13, 14:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee investeerib 2014. aastal 46,9 miljonit

AS Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2014. aasta eelarve, mille kohaselt planeeritakse ettevõtte kuludeks 2014. aastal 59 miljonit eurot ning tuludeks 68,1 miljonit eurot. Investeeringuid tehakse kokku 46,9 miljoni euro eest, millest 34,4 miljonit eurot tuleb omavahenditest ning 11,7 Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
Finantsplaneerimisel on lähtutud eeldusest, et kaubaveomaht raudteel jääb püsima senisele tasemele ehk umbes 24  miljoni tonni juurde aastas.
Lõviosa investeeringutest 2014. aastal moodustab amortiseerunud põhivara välja vahetamine, millest suurim projekt on liiklusjuhtimissüsteemi välja vahetamine ning jaamateede rekonstrueerimine Tallinn-Keila-Paldiski-Riisipere suunal. Tegemist on 3-4 aastat vältava suurprojektiga, mille eesmärgiks on tõrgeteta teenuse pakkumine üha tihenevate graafikutega reisirongiliiklusele ning läbilaskevõime parandamine Paldiski sadama suunas liikuvatele kaubarongidele.
2014. aasta investeeringud näevad lisaks ette panustamist raudtee kapitaalremonti Tapa-Narva liinil, mis on vajalik tagamaks reisirongide liikumiskiiruse 120 km tunnis. Ohutu ja mugava reisiliikluse tagamiseks renoveeritakse Tapa-Narva liinil ka reisijate ooteplatvormid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubavedude toetamiseks planeeritakse investeeringuid Ülemiste sorteerimismäe renoveerimisse. Teenindamaks kasvavaid mahte Sillamäe sadamas, on kavas Vaivara jaama laiendamine läbilaskevõime suurendamiseks. 
Muud suuremad investeeringud hõlmavad side- ja turvanguseadmete (liiklusjuhtimissüsteemid ja ülesõiduautomaatika) uuendamist ning raudteesildade kapitaalremonti.
„Oleme välja töötanud investeeringute kava tagamaks Eesti Transpordi Arengukavas 2014-2020 ette nähtud eesmärkide täitmise, mille kohaselt peame tagama tippkiiruse 120 km tunnis järjest tiheneva liiklusgraafikuga reisirongidele ning samas piisava läbilaskevõime kaubarongidele Eesti sadamate ja 1520 mm raudteevõrgustiku vahel,“ selgitas AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann.
„Suurimaks väljakutseks eelolevatel aastatel jääb Eesti transiidi konkurentsivõime säilitamine investeeringute kasvust tuleneva infrastruktuuri kallinemise taustal.“
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele