• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 25.02.13, 16:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa komisjon: äärealad eritingimusi ei saa

Majandusminister Juhan Partsi hinnangul peaks Euroopa ääreriikidele olema lubatud lennunduse toetamine. Volinik Joaquin Almunia seda seisukohta ei jaga.
Parts ütles eelmisel nädalal Brüsselis Euroopa Liidu konkurentsivõime nõukogul, et ELi lennunduse konkurentsireeglid peavad võrdsete tingimuste loomiseks arvestama ääreriikide erisusi. Euroopa Komisjoni riigiabi volinik Joaquin Almunia teatas aga, et geograafilisi iseärasusi uuendatud riigiabi reeglid ei arvesta.
Järgneb Äripäeva kirjalik intervjuu Joaquin Almunia meeskonnaga.
Eesti valitsus doteerib kõiki kohalikke transpordiliike: bussi-, praami- ja rongiliiklust. Kas Euroopa Liit kaaluks seaduse muutmist liidu perifreeria kasuks?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhimõtteliselt on riigiabi - kõiksugustele ettevõtetele - Euroopa aluslepingute järgi keelatud. Samas on aluslepingutes ette nähtud ka erandeid, mille kohaselt riigiabi andmist võib lubada (näiteks piirkondlik abi või abi  restruktureerivatele raskustes ettevõtetele). Selles mõttes võib iga liikmesriik pakkuda abi mis tahes lennuettevõttele, tingimusel, et see mahub seaduslikesse piiridesse. Estonian Airi puhul on komisjon otsustanud algatada ametliku uurimismenetluse, sest pole selge, kas Eesti järgis riigiabi eeskirju.
Mis puudutab küsimuse teist poolt, siis nagu eespool selgitasime - riigiabi reegleid kehtivad ühtmoodi kõikidele liikmesriikidele, hoolimata nende geograafilisest asukohast - seda ei muudeta ka praegu moderniseerimisel olevas riigiabis. Samas, lennundussektori riigiabi reegleid uuendatakse (praegu on need ettevalmistamisel).
Pikemat intervjuud loe homsest Äripäevast!

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele