Veeteede amet sõlmis täna lepingu Kihnu või Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks. Ehitajaks on riigihanke võitja Baltic Workboats AS.
9 388 800 eurot maksva laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai.
Leping sätestab võimaliku lisatellimuse, kuid mitte kohustuse osta teine ja kolmas laev samadel tingimustel. Tellija teeb lisalaevade ostmise otsuse enne 1. märtsi 2015, teatas veeteede amet.
Laevu plaanitakse kasutada mandri ja Kihnu, mandri ja Vormsi ning Sõru-Triigi liinil. Laevad on mõeldud reisijate, autode ja lasti veoks.
Laeva maksimaalne mahutavus on 200 reisijat, kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laevale on hiljem võimalik paigaldada platvormtekk, mis mahutab lisaks 10 sõiduautot.
Laeva mõõtmed: pikkus 43,8 m, laius 12 m, süvis 2,7 m, töökiirus täislastis 12 sõlme, peamasinate võimsus 2 x 1000 kW, meeskond 5 inimest. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega 2 sõlme.
Projekti rahastab täies mahus Euroopa Regionaalarengu Fond. Laevad tellitakse projekti „Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine“ raames.
Seotud lood
Juuli alguses kirjutas Saaremaa laevatehases ehitav Baltic Workboats AS Stockholmi Ülikooliga alla lepingule uurimislaeva ehitamiseks.
Äripäev avaldas täna Saaremaa TOPi, mille esiotsas troonivad sarnaselt Hiiumaaga ehitusettevõtted.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Viimased uudised
Kas keegi läheb ka vangi?
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele