Kodukaupade müüja Koduekstra OÜ ostis kõik üheksa Novaluxi kauplust, millega ettevõtte turuosa kasvab ühe protsendi võrra. Koduekstra OÜ ja Novalux AS allkirjastasid ostumüügilepingu 4. märtsil, tehingu hinda osapooled ei avalda.
“Koduekstrale on see suurepärane võimalus kasvada ning laiendada oma kauplusevõrku. Esialgu jätkame nii Koduekstra kui ka Novaluxi kaubamärgiga,” ütles Koduekstra nõukogu esimees Mart Relve.
Novalux on pikalt kahjumis. Novaluxi tegevjuht Margo Pruunlep ei soovinud kommentaari anda, lisades, et täpsustavate küsimustega tuleks pöörduda Kodukekstra poole. Koduekstra juhatuse liige Tõnu Lemsaar selgitas, et kuigi Novalux on alates 2009. aastast olnud kahjumis, on kõik ostetavad kauplused otsetulude-kuludega kasumis. “Üldjuhtimiskulud jagunevad seega suurema arvu kaupluste peale ja seetõttu on Koduekstra üldtulemus parem,” märkis Lemsaar.
Ettevõtte nimi esialgu ei muutu. Lemsaar selgitas, et ettevõte tegutseb kodu- ja esmatarbekaupade turul, kus suurimad konkurendid on hüper- ja supermarketiketid ning ehituspoed, mis müüvad suures mahus kodukaupu.
“Meie hinnangul on selle turu maht umbes 516 miljonit eurot ja meie turuosa alla 2 protsendi. Koos Novaluxi kauplustega jääb see alla 3 protsendi, seega turuliidrini on veel väga pikk tee minna,” märkis Lemsaar.
Küsimusele, kas on plaan ka ettevõtte nime muuta, vastas ta, et sellest on veel vara rääkida.
“Kummalgi kaubamärgil on oma tugevused ja mõlemad on hästi tuntud. Kaubamärgistrateegia kujundame pärast Novaluxi klientide paremini tundma õppimist,” sõnas ta.
Koduekstra esimene suur plaan on Novaluxi kauplused üle võtta ja meeskonnad ühte sammu käima panna. “See on päris suur töö ja tegemist jagub kuudeks. Aasta lõpuks plaanime avada veel ka ühe Koduekstra kaupluse,” lausus Lemsaar.
Konkurent ei muretse. Tiimari Grupi juhatuse esimees Niila Rajala ütles, et Eestis on raske mõõta, kes on turuliider, sest ettevõtete spetsiifika on erinev.
“Me jälgime, kuidas Koduekstra ja Novaluxi ühine ettevõte arenema hakkab. Kui me leiame uusi asjakohaseid kohti, kus Tiimari kauplus avada, siis oleme huvitatud,” lausus Rajala. Ta lisas, et nad tahavad Eestis luua täiesti uue kauplusekontseptsiooni. “Me oleme avanud uue kontseptsiooniga kaupluseid Riias ja Vilniuses,” ütles ta.
Kodueksta ja Novaluxi tehingule peab heakskiidu andma ka konkurentsiamet.
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
1
Jätkuva kasvuruumiga Eestis avatakse aina uusi ja uusi klubisid
Hetkel kuum
Jätkuva kasvuruumiga Eestis avatakse aina uusi ja uusi klubisid
Tagasi Äripäeva esilehele