Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vahel tasub klient vallandada
Kõigil müügiinimestel on hulk vahvaid kliente. Helistad mõnele üle paari kuu, küsid, kuidas läheb, ajad mõnusalt juttu, ja kõne lõpeb tema ettepanekuga kokku saada ja asju arutada – ehk midagi pakkuda, mida vaja läheb.
Teise äärmuse moodustavad kliendid, kellega sai kokku lepitud telefonikõne kindlaks kuupäevaks, et edasi rääkida tehtud pakkumisest või võimalikust kohtumisest. Aga ta ei vasta, ei helista tagasi, ei saada e-kirja. Hea, kui ta kõnet kinni ei vajuta! Miks nad niimoodi teevad? Üks põhjus on kindasti oskamatus ei öelda, teine kartus edasi anda ebameeldivat sõnumit (edasilükkamist, keeldumist).
Panusta heasse klienti. Müügiinimestel on õigus oma klient vallandada, kui see raiskab asjatult müügiinimese ressursse, st eelkõige aega ja raha, või teeb tema elu ebamugavaks. Kliendi võib vallandada ka siis, kui ta käitub üleolevalt, ülbelt ja ükskõikselt või kui ta nõuab enneolematult suurt allahindlust, mis muudab tehingu müüjale kahjumit toovaks. Vallandada tähendab suunata fookus nendele klientidele, kes soovivad ka ise müügiinimesega suhelda. Neid on vähe, kuid nad on seda väärtuslikumad. Tegeleda tasub klientidega, kellega veel nii head suhet ei ole, kuid võimalus see luua on suur.
Aga teie, “häbelikud” kliendid, tulge maa peale. Keegi ei hammusta ega solvu teie äraütlemise peale. Selline ongi elu. Nimetagem parem asju nende õigete nimedega ja hoidkem head mainet pisitillukesel Eesti turul.