Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rongid jäägu segaduseski rööbastele
Reisirongide seismapanemisega ei ähvardata Eestis just kuigi sageli. Veel vähem rongifirma omaniku poolelt, mitte näiteks ametiühingute suu läbi. Aga just selline omalaadne tööandja streigiähvardus jõudis avalikkuse ette eelmisel nädal, kui Edelaraudtee lubas rongiliikluse seisata.
Hiljem Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann küll kohendas, et firma soov on ikkagi reisijate vedu jätkata 2014. aasta lõpuni, nagu näeb/nägi ette nende algne leping riigiga. Majandusministeerium teatavasti soovib Edelaraudtee praeguste liinide rööbastel järgmisest aastast sõitmas näha Elektriraudtee/Elroni käsutusse antavaid uusi oranže diiselronge ning on lepingu Edelaraudteega lõpetanud. Viimane on mõistagi vaidlustanud Elroni eelistamise ilma konkursita.
Segadus igal juhul. Juba seniste nii- ja naapidi otsuste põhjal saab ennustada, et selles küsimuses võib kohtutee venida palju pikemaks kui selle või isegi järgmise aasta lõpp. Seega on segadust ees ootamas veel küll, eriti aastavahetuse paiku. Rongireisijana soovin aga väga, et juriidilised vaidlused ei seiskaks praktilist rongisõitu.
Usutavasti suudetakse kohtuvaidlustega rööbiti rongid ikka rööbastel sõitmas hoida. Reisijatele polegi küllap kuigivõrd oluline, kas need on uued ja oranžid või vanad ja rohevalged või hoopis mingi eelnimetatud variantide kombinatsioon. Kindel on aga see, et isegi lühemat sorti paus annaks vahepeal päris palju populaarsust juurde kogunud reisirongiga sõitmisele korraliku tagasilöögi.