23. oktoober 2013 kell 21:00

Firmad, millele Apple võib alla jääda

Mobiilitootjatele pole suurimat võitu kui vallutada arenevad turud eesotsas ­India ja Hiinaga. Mõlemas elab kokku 2,5 miljardit inimest ehk 36 protsenti kogu maailma rahvastikust. Seetõttu tõotab sealt telefonitootjatele ka kopsakas kasum tulla.

Kui räägitakse nuti- või mobiil­telefonidest, oleme harjunud lugema nimedest, nagu Apple, Samsung, Nokia, LG ja HTC. Need on maailmakuulsad brändid, mille seadmeid kasutavad sajad miljonid inimesed. Ometi on arenevatel turgudel kohalikud tähed, kelle müügiedu on seljatanud nii mõnegi tuntud brändi.

Vähesed teavad, et Indias on selline telefonitootja nagu Micromax. Vaatamata olematule tuntusele Euroopas ja Ameerikas, on Micromaxil Indias 22protsendine turuosa, mahult kohe Samsungi järel. Micromax toodab nii mobiile kui ka nutitelefone, lisaks tahveltelefone.

Lisaks Micromaxile teeb India turul ilma kohalik ettevõte Karbonn. 250 euroga võib osta Karbonni lipulaeva Titanium S9, millel on 1,2 GHz neljatuumaline protsessor. Karbonn on alles tõusev täht, mis sammub Micromaxi kannul.

Tundmatutel tootjatel miljoneid kasutajaid. Kolmandas kvartalis jõudis ostjate kätte ligi 10 miljonit Coolpadi. See on kohaliku ettevõtja nutitelefon, mida firma kavatseb hakata müüma üle maailma.

India telefonitootja Lava uhkustab veebilehel disaini ja tipptehnoloogiaga. Laval pole nii suurt turuosa nagu Micromaxil või Karbonnil, kuid kohalikele telefonimüüjatele on tegemist arvestatava konkurendiga. Lava nutitelefoni saab Indias kätte 9500 ruupia ehk 112 euroga.

Hiina ettevõte Oppo on müügile toonud tippmudeli Find 5, mille saab Amazonist tellides kätte 360 euroga. Eelmine kuu avalikustas Oppo ka oma N1-mudeli, millel on maailma esimene pöörlev kaamera – seda saab keerata lausa 206 kraadi.

Uuringufirma International Data Corporationi hinnangul saab Indiast 2017. aastal suuruselt teine nutitelefonide turg Ameerika Ühendriikide ees. Esikohal on kindlalt Hiina.

Hetkel kuum