Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Joik lõi Jaapanis läbi

    Kui mõni ettevõte vaid unistab Jaapani turule pääsemisest, siis Eestimaist looduskosmeetikafirmat Joiki käidi spetsiaalselt Eestis kohapeal sinna kutsumas. Nüüd on Jaapan Joiki suurim ekspordiriik. Praeguse 25 müügikoha asemel näeb ettevõtte kolme aasta plaan ette kauba müüki rohkem kui 70 müügikohas.

    “Neile meeldis meie toodete põhjamaiselt lihtne stiil ja see, et tooted valmistatakse Eestis käsitööna,” selgitas Joiki marketingi- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.
    Kuidas saite jala Jaapani turu ukse vahele? Olime alles ekspordiga tegutsemist alustanud ja tol hetkel nii kaugeid sihte veel ei seadnud. Jaapani Plaza kaubamajade keti esindaja leidis meid ise Eesti moeblogija blogist.
    Kui kerge on Jaapani turule pääseda? Sellele küsimusele on meil keeruline vastata, kuna nemad leidsid meid. Mis aga puutub asjaajamise keerukusse, on Jaapaniga loomulikult keerulisem kui Euroopa Liidus, kuna reeglid on teistsugused.
    Samuti peab arvestama, et uue tootega turule jõudmine nõuab aega. Meil läks esmakontaktist esimese kaubasaadetiseni üheksa kuud, mis oli täis tihedat infovahetust. Nõuded kosmeetikatoodete impordile Jaapanisse on eriti ranged, näiteks testitakse kõiki tooteid nende laborites, enne kui need turule lubatakse.
    Mida Te teistele ettevõtjatele soovitaksite, kuidas paremini Jaapani turule pääseda? Toode peab lõpuni valmis olema. Kui on väikegi võimalus, et tootel on puudusi, ei ole mõtet pingutadagi. Kvaliteet on Jaapani turul äärmiselt oluline.
    Teiseks peaks olema korralikud turundusmaterjalid, kolmandaks nähtavus erinevates kanalites, olgu selleks siis välismaa ajakirjad või sotsiaalmeedia. Kõige alus on loomulikult see, et on omanäoline toode, mis jääb silma.
    Praegu on teie kaup müügil 25 Jaapani poes, milline on potentsiaal lähimateks aastateks? Plaan on kasvada, laiendades nii müügilolevat tootevalikut kui ka müügikohtade arvu. Plaan on jõuda kolme aastaga kõigisse 70 Plaza kaubamajja.
    Kui palju Jaapani ekspordiga juba teeninud olete? Saan sellele vastata vaid niipalju, et praegu on Jaapan tõusnud mahult meie number 1 ekspordiriigiks. Järgneb Venemaa, siis Soome, Norra, Läti, Rootsi.
    Kui suur on teie müük Eestis, kas varsti võib öelda, et Jaapani müük on suurem? Eksport moodustab praegu meie käibest ca 35%, seega on kodumaise turu osa veel suurem. Me ei prognoosi, et Jaapan saaks meie peamiseks müügituruks.
    Mis jaapanlasi teie toodete juures enim võlus? Neile meeldis meie toodete põhjamaiselt lihtne stiil ja see, et tooted valmistatakse Eestis käsitööna. Nende arvates täidavad Joiki tooted teatud alam­niši looduskosmeetika turunišis – looduslik, aga samas luksuslik ehk ilusa välimuse ja hea lõhnaga.
    Kui tihti ise kohapeal käite ja asjadel n-ö silma peal hoiate? Kogu suhtlus käib e-kirjade teel ja Jaapanisse pole me ise veel jõudnudki. Kui on olemas usaldusväärne partner, kellel on pikaajalised plaanid ja usk tootesse, pole kohapealset kontorit tarvis. Meiesugusele väikefirmale oleks see ka selgelt liiga suur kulu.
    Milline Eesti ettevõtjate tavapärane käitumismall võib Jaapani ettevõtjat solvata? Ma võin pigem öelda, mis neile meeldib. Nende asjaajamine on erakordselt täpne ja konkreetne, kindlasti eeldavad nad seda ka partneritelt. Nad on väga rahul, kui saavad oma kirjadele kiirelt vastused ja kui kaup saadetakse välja kiiresti. Me elame erinevates ajavööndites ja nii võib teinekord lihtsa asja lahendamine võtta mitu tööpäeva, kui vastamisega venitada. Nii näiteks saab Jaapan meilt alati esimese asjana hommikul kirjadele vastused, sest siis saavad nemad need veel oma tööpäeval kätte.
    Miks Eestist siiski veel nii vähe ettevõtteid Jaapanisse ekspordib? Keerulisem asjaajamine, äärmiselt hea kvaliteet ja kõige enam fakt, et raske on pakkuda toodet, mida nende turul juba olemas ei ole.
     
    Kommentaar
    Vesset läks Jaapani turule viis aastat
    Toomas Pertel, Vesseti juht ja üks omalikSoovitust, millest Jaapanisse minnes alustada, on keeruline anda.  See sõltub tootest, jaotusvõrgust. Algus on raske ja kultuuribarjäär paks, seega võiks alustada kultuuri ja käitumisreeglite õppimisega.
    Tuleks otsida soovitaja. Jaapanlaste jaoks on oluline isiklik suhe. Võhivõõra käest neid midagi ostma panna on väga keeruline. Kindlasti ­aitab asju kiirendada ka usaldusväärne soovitaja, näiteks EASi esindaja, saatkond. Jaapanis võtavad läbirääkimised palju aega. Sealne ettevõtte hierarhia on Euroopa ette­võtte struktuuriga võrreldes oluliselt keerulisem ja otsustamine käib igast kihist läbi.Ma ei tea, kui palju Jaapanis praegu Eesti ettevõtjaid on, aga ma arvan, et neid väga vähe ei ole.Meie eksport Jaapanisse on kasvamas ja tundub, et oleme leidnud õiged partnerid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.