• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 13.11.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Osula: valmistume uute rongidega võistlemiseks

Mootor Grupi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul valmistub bussiettevõte muudatustega ülidoteeritud rongiliiklusele arvestatava konkurentsi pakkumiseks.
“Kui riigi ülidoteeritud rongiliikluse abil Tallinna–Tartu liinil istekohtade arvu üle kahe korra suurendatakse, peab ka piletitulust elav, toodet arendav ning aktiivselt investeeriv ettevõtja sellele kuidagi reageerima. Viie aasta eest olid tihedama rongiliiklusega päevadel bussid pooltühjad. Busside tase polnud siis veel nii hea. Nüüd oleme selleks muudatuseks valmis,” rääkis Osula.
“Oleme viis aastat järjest Eesti-sisest bussiliiklust arendanud, investeeringud on olnud väga suured. Erinevalt rongiliiklusest ei doteeri meid riik ja maksumaksja. Ei saa vastanduda sellele, et muutused turul nõuavad ka muutusi meie organisatsioonis,” lisas Osula.
Tänasest sõidavad täistunniekspressid Mootor Gruppi kuuluva Sebe asemel teise tütarettevõtte Lux Expressi nime all, tuues muudatusi nii kontsernis kui ka reisijaile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegevusvaldkondi on juurde tulnud. Sebe juht Kuldar Väärsi selgitas, et mõne aasta eest oli Sebe põhitegevus linnadevahelise liiniliikluse korraldamine, praeguseks on sellele lisandunud mitmeid ärisid, näiteks Tartu linna, Ida-Virumaa ja Võrumaa avalik liiniliiklus, kaitseväe eritehnika remontimine ja hooldus. “Jagame need tegevused ­Sebe ettevõtete vahel ära, et paremini fookust hoida,” ütles ta. Sebe jätkab linnaliinide korraldamisega, Sebe projektettevõte Milrem võtab üle kaitsetehnika hooldamise ning teiste Eesti linnade vahelistel ja Tallinna–Tartu tavaliinidel hakkab reisiliiklust korraldama Eesti Buss, loetles Väärsi.
Osula meenutas, et mõne aasta eest olid nad valmis pakkuma ka reisirongiliikluse korraldamise teenust, kuid riik otsustas seda hanget siiski mitte korraldada. “Me aktsepteerime seda otsust, kuid pole ka rongiliikluse arendamise ambitsiooni maha matnud,” sõnas ta.
Osula ei soovinud prognoosida, mis Eesti transporditurul toimuma hakkab ning kuidas muudatus nende käivet mõjutada võib, sest tema hinnangul mõjutab seda eelkõige riigi poolt reisirongiliiklusele eraldatav dotatsioon. “Meil on loota vaid reaalsetele reisijatele, kes on valmis teenuse eest ise maksma. Meie investeeringud toodete arendamisse on olnud pööraselt suured, oleme olnud sel turul 20 aastat, selle ajaga on meil tekkinud teatav kõhutunne, tänu millele ei pea me kõiki riske alati läbi kaaluma. Meile annab hea aimduse juhtuma hakkavast ka rahvusvahelisel turul toimuv,” lausus ta.
Oodatav käive 37 miljonit. Viimasel viiel aastal on nii Eesti kui ka rahvusvahelisel turul transporditeenuseid pakkuva Mootor Grupi ettevõtted investeerinud ühistranspordi arendamisse üle 30 miljoni euro. Kontserni kuuluvate reisijateveoga tegelevate firmade 2013. aasta prognoositav käive on 37 miljonit eurot. Grupi ettevõtete teenindavate reisijate arv ulatub tänavu kommertsliinidel kokku ligikaudu 3 miljoni inimeseni.
Sebe ja LuxExpress kuuluvad Hugo Osulale kuuluvale Mootor Grupp ASile. Mootor Grupp teenis möödunud aastal 26,3 miljoni eurose käibe juures 1,4 miljonit eurot ärikasumit.
 
Tasub teada

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis muutub reisijale?
Reisisaatja lisandub Täistunniekspressi reisidele.Pileti eest saab ka bussis maksta pangakaardiga.Bussi võib siseneda ka piletita, kui reisija on veebist pileti ostes selle uues müügikeskkonnas registreerinud.Pensionäridele kehtib Täistunniekspressis senise kolmel nädalapäeval 50% ja muudel päevadel 10% soodustuse asemel iga päev 40% soodustus.Tudengid saavad soodustust 10%, rahvusvahelise püsi­kliendisüsteemiga liitudes on soodustus 25%. Samas kaovad laupäevased poole hinnaga piletid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele