Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea sooviga amps
Üks võimalus, et tarbetud meened vajaliku üle võimust ei võtaks, on panna oma head soovid kaasa maiuse või joogiga.
Tooteid, mida firmasümboolikaga kaunistada, leiab erinevate firmade sortimendist ohtralt. Pierre Chocolaterie varustab soovijaid trühvlikarpidega, Värska Vesi klaaspudelitesse villitud veega. Firma Magusaekspert valikus on kommid, šokolaadid, küpsised, tee, astelpaljumarmelaad ja kuusevõrsesiirup. Kohalikust Eesti toorainest mahetooteid valmistav Loodusvägi pakub klientidele glögisid, mahlu, toornäkse, mett, piparkooke.
Firmad abiks etikettide kujundamisel. Sõnum, millega toodet kaunistada, sõltub tellija soovist. Logod, fotod, luuletused, mõistatused – kõike on võimalik kasutada. Tuleb ainult arvestada, et mõne toote reklaampind on väga piiratud. “Ruumi puudumisel saab sellele lisada aga sobiliku kaardi või disainida suurema pakendi,” selgitas firma Magusaekspert juhataja Merike Paasalu võimalusi, mida sel juhul kasutada saab. Erilahendused ei tule aga väga kõne alla jookidele minevate siltide puhul. Firma Värska Vesi juhatuse esimehe Urmas Jõgeva sõnul sobivad pudelitele standardses mõõdus etiketid, mida väga muuta ei saa.
Toodetele minevate etikettide kujunduse võib lasta ise enne tellimist valmis teha, abiks saavad olla aga ka kõik ettevõtted, kes lisatasu eest seda pakuvad. Arvestada tuleb seejuures aga nädala, paariga, mis enne tootmist kujundamisele kulub.
Kes firmade tootesortimendist endale midagi sobivat ei leia, sellele on firmad valmis pakkuma ka erilahendusi kinkekomplektide kokku panemisel. Mahetoodetest saab ettevõtte Loodusvägi tegevjuhi Kristjan Õunamägi sõnul komplekteerida sobilikud pakid. Niisamuti on võimalik trühvlikarpi valida Pierre Chocolaterie müügijuhi Mihkel Tammaru sõnul 60 sortimenti kuuluvast maitsest omale meelepäraseimad.
Gurmeelahenduste kinkimine on Paasalu sõnul aasta-aastalt vähenev trend. “Suitsuvorst, mesi, juust, puuviljad ja alkohol ongi vähesed. Nende puhul eelistatakse pigem kinkekorvilahendust ja ise võimalust poes valides need kokku panna. Silmas peab pidama ainult säilivusaega ja hoiutingimusi,” toonitas Paasalu.
Hind sõltub kogusest ja soovidest. Partiide suurused varieeruvad firmati. “Päris ühte pudelit villida ei tahaks, mõnisada kuni tuhat oleks normaalne,” selgitas Jõgeva. Ka Magusaekspert varustab kliente pigem mitmesajaste tootekogustega.
“Kui vajate 50 šokolaadi, siis jääb tegemine tellija rahakoti taha, sest selliste koguste ühikuhinnad on piisavalt kõrged ja loobutakse. Seetõttu ei paku me tillukesi koguseid, sest bränditud šokolaaditahvli eest 25 eurot välja käia ei pruugi olla mõistlik otsus,” selgitas Paasalu. Kasevineerist trühvlikarpide peale saab lasta aga ka ükshaaval firmasümboolikaga sõnumi, kingisaaja nime või logo Pierre Chocolateries graveerida.
Tellimuse hind sõltub konkreetsest soovist, tootest, pakendist ja kogusest. Firma Loodusvägi tooted jäävad keskmiselt vahemikku 2,5–6 eurot. Värska Veest saab pudeli kätte 50 eurosendiga. Trühvlikarpide hinnad jäävad suurusjärku 10–25 eurot (sõltuvalt karbi suurusest). Firmast Magusaekspert saab aga näiteks 200 purki bränditud teed kätte 1114 euroga, mis teeb purgi hinnaks 5,57.
Väikeste partiide puhul aidata ei saa
Suured tootmisettevõtted eraklientidele enamasti firmasümboolikaga toodete valmistamist ei paku, küll aga erinevaid enda toodetest valmistatud kinkekomplekte.“Üldiselt me eraldi firmasümboolikaga toite ja jooke ei valmista ega müü. Põhjus eelkõige liiga väikestes kogustes, mis korraga meie portfellis olevatele toodetele esitatakse,” selgitas ettevõtte Põltsamaa Felix turundusdirektor Marek Viilol. Peamiselt tuntakse tema sõnul huvi firmasümboolikaga veinide või mooside tellimise vastu. “Alkoholi puhul muutub asi keeruliseks seoses alkoholiregistris vastava toote registreerimisega. 50–100 pudeli puhul ei saa me kulutada oma ressursse, et sellega tegeleda,” selgitas ta.Firmasümboolikaga jookide tootmist ei paku teenusena ka Saku Õlletehas, sõnas ettevõtte kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg.Küll aga on võimalik mõlema ettevõtte toodetest alternatiivina panna kokku kinkekomplektid ja need siis näiteks sobilike kaelakaartide või meenetega tähistada.
Kommentaar
Tellimise tarkus
Janne Raudla, Elioni turundusassistentSöödavatest ja joodavatest firmasümboolikaga kingitustest oleme tellinud erinevate maitsete ja suurustega šokolaade ning komme. Šokolaad on tuju tõstev ja tore kingitus, mis on kingisaajatele alati meeldinud.Söödavaid kingitusi tellides tuleks kindlasti hoolikalt läbi mõelda kogused ja säilivusajad. Kui tellida korraga suurem kogus, on tüki hind küll soodsam, kuid samas tuleb mõelda sellele, et lattu ei jääks säilivusaja ületanud tooteid.
Emotsiooniga kink
Britt Eerik, Järve Kaubanduskeskuse sisekommunikatsioonijuht Me elame asjade maailmas ning tihtilugu on tarbetu vajaliku üle võimust võtnud. Seega on üks võimalus kinkida ja rõõmustada koostööpartnerit jõulude eel võtmehoidja asemel kena teepurgiga, kus jõulusoovid on pakendile jäädvustatud, et iga kord teed juues head sõnad teejoojani jõuaksid.Meie üks tingimus firmakingitusele on, et see ei tohi jääda kasutuks asjakeseks riiulile, mille sarnaseid oli seal juba enne ja pärast veel juurde lisandub.