Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koht, kus Vahur Kraft käib juukseid lõikamas

    Tallinnas Liivalaia tänaval Eesti Gaasi majas asuv meeste juuksurisalong Lavendel tähistas oktoobris oma 30. juubelit. Tegemist on tõenäoliselt Eesti väiksema kaadrivoolavusega ettevõttega, viimane töötaja vahetus toimus 12 aastat tagasi.

    30. aasta lõikes on Lavendli juuksurisalongil läinud küllaltki hästi. "Kõige raskem aeg on praegu," lausub Anna Netšajeva, kes on Lavendli salongis töötanud selle algusajast. Raskeks muudab olukorra tihe konkurents ning tõusvad hinnad. Ent hoolimata keerulisematest aegadest on Lavendli salong siiski suutnud püsima jääda ning tuleb majanduslikult kenasti toime.
    Spetsiifika tõi edu
    "Vot sellepärast me veel olemas olemegi, et see on ainult meestejuuksur," ütleb juuksur Riita Seepter. "Kui siin nurgas oleks mõni küüneviilija või jumal teab, mis asi, siis meil ei oleks kliente," usub ta.
    15 aastat tagasi tehti Lavendlile ettepanek teenindada ka naisi, kas või ainult Eesti Gaasi maja omasid, ent salong keeldus sellest. Praegu on kõik juuksurid üksmeelel, et see oli igati õige otsus ning see meeldib ka klientidele.
    Teiseks edu põhjuseks arvavad Lavendli juuksurid olevat selle, et nad on nii pikalt ühes kohas püsinud. "Ju see siis on ikka õigustanud, kui inimene tuleb tagasi ja tuleb veel ja toob oma lapsed, lapselapsed," räägib Seepter.
    Kliente toob Lavendli salongi kindlasti ka küllaltki odav hind. "Eks me oleme praegu natukene nii-öelda turusolkijad küll, sest et kolm aastat (alates euro tulekust) on meil teenuste hind jäänud samaks," märgib Seepter. "Nüüd elekter muidugi tõusis. Eks me jälgime ka mängu. Kui ühel hetkel enam teisiti kuidagi ei saa, siis tuleb panna jälle mingi jupp hinnale juurde."
    Väikese kaadrivoolavusega firma
    "Neil on väga stabiilne töötajaskond. Osa on veel sellest ajast, kui mina seal hakkasin käima. Nüüd on hakanud vahetuma, aga mulle tundub, et need inimesed, kes on juurde tulnud, on omandanud samasugused käitumismudelid," räägib pikaaegne Eesti Gaasi juht, praegune nõukogu esimees Aarne Saar. Ühtlasi on Saar ka Lavendli juuksurisalongi staažikas klient aastast 1986.
    "Kuidas neil õnnestus selline kollektiiv juba tollel ajal kokku saada ja seda läbi kõigi nende raskete aastate hoida, seda mina ei oska öelda, aga see on neil õnnestunud. Ja mina arvan, et see ongi nende edu saladus," lausub Saar.
    Viimane töötaja vahetus Lavendlis 12 aastat tagasi ning neli juuksurit on salongis töötanud alates selle avamisest, 1983. aastast. "Selles töös on sedaviisi, et kui sa lähed uude kohta, siis alustad otsast peale. Võib-olla osad kliendid tulevad järgi, aga enamasti pead sa ennast ikka uuesti üles töötama," selgitab Seepter seda, miks nad kõik nii pikalt ühes kohas töötavad. "Kui muidu räägitakse, et neli aastat ja siis see ammendub ja rohkem ühes kohas töötada ei tohi, siis meie ametis see ei kehti," lisab ta.
    Kõik Lavendli töötajad on ühtlasi ka salongi osanikud, ent suuremaid tülisid see endaga kaasa pole toonud. Seepter lausub, et tülid leiavad alati ühise arutelu teel lahenduse ning tegutsetakse kui üks pere.
    Elukohapõhised kliendid
    Lavendli juuksurisalongi ainsaks reklaamiks on kiri nende aknal. Info salongi olemasolust on juba 30 aastat liikunud suusõnaliselt ning seejuures kliendipuudust juuksuritel ei ole.
    Juuksur Anneli Aas räägib, et neil on väga palju püsikliente. Ühtlasi teab Aas rääkida, et Lavendli juuksurisalongi avamisel oli nende kõige esimeseks kliendiks Vahur Kraft. Viimastel aastatel on uusi kliente juurde tulnud põhiliselt lähedal asuvatest ärihoonetest. "Meie kliendid on enamasti kohapõhised," nendib Aas.
    Aarne Saargi külastas esimest korda salongi seetõttu, et elas selle lähedal ning alates 1988. aastast hakkas ka samas majas töötama. Saare jaoks oli ja on aga kõige olulsem ühtlane kvaliteet kõikide töötajate poolt. "Kõik nad olid seal profid. Sellepärast ma arvangi, et rahvas küllaltki kaugelt just seda juuksurit külastas," räägib Saar. "Muidugi ka selline sõbralik suhtumine, mis selle juukselõikuse juurde käis," lisab ta.
    Just seesama sõbralik suhtumine ja soe õhkkond valitseb Lavendli juuksurisalongis praegugi.
    Kommentaar: Vahur Kraft, Nordea Eesti filiaali juht, Lavendli salongi pikaajaline klient
    30 aastat turul vastu pidada, hoolimata muutlikest oludest, riigikorra, majandamistingimuste muutumisest, on väga  tähelepanuvääriv saavutus. See näitab, et professionaalsus, meeldiv klienditeenindus ja teadlikult oma turusegmendis tegutsemine on üle aegade kestev võimalus oma äri ajada. Kliendid vajavad "oma" juuksurit, arsti, panka, kes neid tunnevad. Suhtlus on personaalne, sa lähed kui vana sõbra, tuttava juurde, kes Sind ootab. Teenindussektoris on suurepärane klienditeenindus kõige alus, selle aluse aga loovad töötajad, kes tahavad ja oskavad ning teevad igapäevaselt suure südamega oma tööd. See on ka põhjus Lavendli pikaealisusel.
    Tasub teada
    Lavendli sünnipäev: 15.10.1983
    Lavendli salong sai alguse Junorist
    Pärast Eesti okupeerimist NSV Liidu poolt likvideeriti erakätes olevad juukselõikusärid ja koondati artellideks ehk töötajate vabatahtlikeks koondisteks.
    1944. aastal moodustati teiste seas ka artell Junor, millega liideti aasta-aastalt teised koondised.
    1959. aastal viidi Junor üle riiklikku süsteemi. Artell nimetati ümber Tallinna Linna Elutarvilise Teenindamisekombinaat Junoriks, hiljem sai selle nimeks TK Junor.
    Junori alla kuulusid kõik Tallinna juuksurid ja kosmeetikud
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.